murmaling i koksgrå

Jeg har brugt en del tid på at læse om murmaling og besluttede mig for at købe skalcem eller cempexo murmaling. Jeg ville gerne silikatmaling, men jeg synes ikke pengepungen var til det.

Så jeg var ude og se på sempexo i byggemarkedet (de forhandlede ikke skalcem) og så går det op for mig, at sempexo ikke engang føres i koksgrå, eller i sort for den sags skyld.

Er der nogen forslag til hvis jeg ikke skal over i silikatmaling? (går ud fra den kan fås i koksgrå?)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan vel tilsætte cementfarvepulver til cempexoen til man får den rette nuance. 

Link til farvepulver

Bem. at producenten i link også sælger cementmaling til facadebrug.
Pas på med selv at tone til, du risikere en lynhurtig falmning.

Køb en fornuftig traditionel kvalitets olieemulsions murmaling, den kan din farvehandler tone i præcis den farve du ønsker.

Og ville uanset hvad holde mig LANGT væk fra silikat, har oplevet så meget bøvl med det, hvis det skal være maling i bedste kaliber, så brug en silikoneemulsionsmaling.
Vi bruger Sigma's Siloxan, men der findes mange forskellige.

Mvh
Martin

www.malermester-hansen.dk
Hvordan ånder silikoneemulsionsmaling ift silikatmaling?
og hvad for en slags bøvl har du oplevet med silikatmaling?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
PAM værdien på dem er så tæt på at være ens at det, i mine øjne, ingen verdens betydning har.

Hvor meget tid har du og hvor meget spalteplads må jeg tage for at fortælle om det bøvl og ballade jeg har set efter folk har brugt silikat
Ej, overdrivelse fremmer forståelsen, men har oplevet og set:
1. Ret ofte set almindelig forekommende afskalning.
2. Meget tydelige sammenstrygninger hvis ikke man maler hvidt, farver er lsvære at få til at stå ens.
3. Den er ikke ret nem at rengøre, så facaden kommer hurtigt til at se lidt slidt ud.
4. Havde en kunde hvor silikatet skaller på næsten samtlige fuger, årsagen var at mureren havde brugt en for cementholdig mørtel.
5. Genbehandling er lidt mere bøvlet , da den mindst bør have to gange.
Og så er der bare de kunder der har malet det på, eller fået malet det på hvor det holder perfekt i 20år

Men det siger lidt, når mange af de største leverandører har fjernet det af deres program blandt andet på grund af at det var der hoveddelen af deres reklamationer/teknisk rådgivning lå.

Mvh
Martin

www.malermester-hansen.dk
er det muligt at pudse oven på silikoneemulsionsmaling hvis det bliver nødvendigt?

det eneste jeg kender til silikone er det man får på tube og det forestiller jeg mig ikke at kan pudses oven på
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Nej det kan du ikke...
Hvis vi skal lave større reparationer på lignende overflader bruger vi Ardex F5 og tilsætter sand til ønsket struktur

Men nej, pudse oven på det kan du ikke.

www.malermester-hansen.dk
det blev så til Flugger Facade Impredur som skulle være en silikoneemulsionsmaling.
og en Flugger facade primer.

martin: jeg har netop vandskuret muren. kan jeg male den med det samme?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
datablad
Type: Silikonemulsion, baseret på neutrale
silkoneharpikser
Massefylde: 1,50 kg/liter
Glans: 2, helmat
Tørstof: Vægt %: 61 Vol %: 44
Rækkeevne: 6-8 m²/liter pr. behandling
Påføringstemperatur: Min. arbejdstemperatur under påføring og
tørring/hærdning: +10 °C
Maks. luftfugtighed 80 % RF
Tørretid ved 20 °C, 60 % RF: Støvtør: 1 time
Genbehandlingstør: 12 timer
Gennemhærdet: Flere uger
Tæthed: Vanddamp: Sd = 0.01 m, svarende til klasse 1,
ifølge EN 7783-2
Vaskbarhed: klasse 2, ifølge EN 13300
Fortynding: Vand
Rengøring af værktøj m.v.: Vand og sæbe
Opbevaring: Køligt, frostfrit og tæt tillukket
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det bliver du glad for Impredur er et fantastisk produkt.

En tommelfingerregel er, at når facaden efter vandskuring står ensartet lysegrå uden mørkegrå partier, er den klar til at male

www.malermester-hansen.dk
dejligt at høre,

god tommelfingerregel! det er tydeligt at se at jeg skal vente lidt så.

der er noget jeg altid har undret mig over. og det er brugen af primer. jeg forstår godt funktionen i at bruge det, at det forhindrer muren i at suge al malingen ind. Men hvis den lukker af for at muren skal suge, vil dn så ikke også gøre muren meget mindre diffussionsåben?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også