murmaling i koksgrå

Jeg har brugt en del tid på at læse om murmaling og besluttede mig for at købe skalcem eller cempexo murmaling. Jeg ville gerne silikatmaling, men jeg synes ikke pengepungen var til det.

Så jeg var ude og se på sempexo i byggemarkedet (de forhandlede ikke skalcem) og så går det op for mig, at sempexo ikke engang føres i koksgrå, eller i sort for den sags skyld.

Er der nogen forslag til hvis jeg ikke skal over i silikatmaling? (går ud fra den kan fås i koksgrå?)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har brugt en del tid på at læse om murmaling... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Grunderen til f.eks Impredur har stort set nul i PAM værdi, den giver stort set ikke en målbar forringelser af diffusionsåbenheden.
Det den i praksis gør er at trænge godt inde i underlagt og forankre sig, malingen "bider" stort set kun fast i overfladen, derfor skal man gerne have en grunder der er super indtrængende.
Derudover har den også den effekt at f.eks slagregn som bliver presset igennem malingsfilmen ikke får lov at trække videre ind i muren.
Så med en silikoneemulsion har du et produkt som er vanvittigt effektiv til at lade vanddamp trænge igennem indefra og ud OG samtidigt delvist spærre for udefra kommende vand - det er fandme smart
Og det er også en af de medvirkende årsager til, syntes jeg, at silikoneemulsion er det pt suverænt bedste produkt på markedet til at male facade med.
Det eneste den er ringe til er stærkt smittende overflader, som f.eks tidligere kalkede overflader

www.malermester-hansen.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også