Et hurtigt spørgsmål- plant hæk nu ? Lauhansen 492 8700 09-06-2014 10:03 Ganske kort. Kan jeg plante ligusterhæk nu ? Alle steder jeg læser står aug-sep og april-maj... Men vi er ved at lave forhave og hækken skal op ! bom.. The day you quit is the day you lose. 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Lars ON 3102 2770 09-06-2014 11:28 Det er ikke optimalt at plante nu, men det kan lade sig gøre. Du skal være meget opmærksom på at vande de nyplantede buske jævnligt hen over sommeren, særligt hvis der kommen en lang tør periode. Det ville være værd at overveje, at lægge en siveslange ned i plantegrøften, da det vil lette vandigsopgaven. Både for at gøre hækken tættere, men også for at reducere bladmængden de nyplantede buske skal holde i live, er det værd at overveje at klippe planterne ned i halv højde. Hvis du er meget opsat på at få hækken op nu kan det måske virke lidt modstridende, men over tid vil hækken indvinde det.
je__ns 8514 0 09-06-2014 14:30 Jeg tror også du sagtens kan plante nu, bare du vander hen over sommeren. Men jeg tror ikke de opnår noget ved det, hvis du planter nu sætter du planterne i stå, i modsætning til hvis du venter til efteråret, hvor de så står stanby, og er klar til foråret.
PinkHenrik 6109 6300 09-06-2014 18:35 Spørgsmålet er mere hvem der vil sælge dig en hæk nu, og give gro-garanti ? Hvis du graver en hæk op nu med blade på (barrods), vil den uundgåeligt miste en del af dem (hvis ikke dem alle) og planterne skal starte forfra... Ellers skal du finde dem i potter, men så stiger prisen gevaldigt Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...