Glasvæv- hvor meget vævgrunder?

Hej Alle,

Vil lige høre hvor meget vævgrunder men skal give glasvæv?

På forhånd tak!
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja i udgangspunktet er et lag tilstrækkeligt både hvis vil taler om grunding af væg før lim og hvis vil taler om vævfylder på ugrundet glasvæg.
Hvis dit spørgsmål går på antal liter år m2 så se på brugs vejledningen. I stedet for vævsfyller kan du vælge at give glasvævet en ekstra gang lim ovenpå efter opsætning. Stort set samme forbrug pr m2 som til opsætning.
Tak!

Det vare fylder til glasvæv jeg mente!
Så væg skal ikke se hvid ud med vævfylder? Jeg vil tror amerings glasvæv og normal glasvæv skal brug forskellig meter af fylder?

Kan men ikke se det eller mærke det på glasvæv?

Har lige brugt 9L på et 3m x 2.5m rum (væg og loft)

På forhånd tak!



LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du skulle/kunne have købt noget der er forgrundet, jeg tror altså det er billigere i længden og du sparer en arbejdsgang. Men det var måske ikke en mulighed.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg har brugt glasfilt og vævklæber fra jem og fix og det gør jeg aldrig igen. Jeg tror heller ikke jeg køber grundet filt mere. Som gør-det-selv-mand tror jeg man får et pænere resultat med ugrundet filt.

Men læs i vejledningen hvor meget der skal bruges. Det kan være svært at vide om man rammer det forbrug, så smør rigeligt på fra starten. Det er bare rigtig træls hvis man skal til at smøre ekstra på når det først er sat op.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Om du bør give en eller to gange afhænger lidt af både dine evner til at påføre laget ensartet og den glans maling du vil slutte af med.
Vil du slutte af med en glans 10 og op er kan det være en god ide at give to gange vævfylder, da overfladen ellers kan være svær at få til at stå ensartet, særligt hvis lyset kommer til at falde langs med væggen.

Du bør ALDRIG bruge vævlimen som fylder, heller ikke de produkter der påstår at de er velegnet til det, det virker langt fra ordentligt.

Der er afsindig stor forskel på kvaliteten af vævfylderen, kvaliteten går fra værdiløs til fantastisk...
Brug lidt ekstra på en ordentligt vævfylder, du blover belønnet med et langt kønnere slutresultat.

Rækkeevnene svinger en del fra produkt til produkt, men 3-6m2 pr. ltr. er ikke helt ved siden af, så dit forbrug virker umiddelbart fornuftigt.

Mvh
Martin

www.malermester-hansen.dk
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
At skrive at det forgrundede ikke er i orden... Der findes mange forskellige slags, de er ikke alle helt tosset.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Det var ikke en del af spørgerens spørgsmål, derfor kommenterede jeg ikke på det i mit indlæg.
Men er fuldstændig enig med dig PeterR, der findes masser af gode grundede glasvæv/glasfilt og dem vil jeg også til enhver tid anbefale - også til GDS'ere

www.malermester-hansen.dk
Tak MalerMartin...

Det var en store hjælp! Jeg har hørte nogen sandpaper glasvæv efter fylder er maler på til for en flot finish? Er det nogle du kender til?

Tak Peter men det er ikke relevant nu!
Det er på glasfilt man gør det, det er den der er helt glat i overfladen.

Der er der nogle der sliber det let, men det bør ikke være nødvendigt, kun hvis der er kommet skidt i overfladen.
Hvis man har fået en samling i filten der ikke er blevet så pæn kan man også i de fleste tilfælge slibe den pæn.

Men på glasvæv sliber man ikke


www.malermester-hansen.dk
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også