Ombygning fra carport til garage!

½øj LDS'ere

Lang tid siden at jeg har været herinde. Jeg har i mellemtiden fået købt mig et fint lille hus.
Der har jeg så denne fine carport.

Bagvæggen i kan se, dækker over et isoleret skur på 12m2.

Jeg har en plan om at bygge den om til en garage.
Alle de juridisk/tekniske forhold tager vi IKKE i denne tråd.

Jeg har en plan! Jeg kunne godt tænke mig at lukke den af, inkludere skuret i grundarealet og så få to porte i. Altså bygge den om til en garage.
Indersiderne er jo nemme at isolere, da der skal skal uld i og så dækkes af med en plade, ligesom i væggen ind til skuret. Eller hvad? 

Jeg vil lave de nye ydervægge af samme slags som der er nu. Altså brædder der ligger skrå ovenpå hindanden. Hvad kaldes det?
Er det dyrt i materialer?
Andre ting jeg skal være opmærksom på?

Jeg er mekaniker og handymand ud til fingerspidserne. Men tømrer og erfaren i træværk er jeg bestemt ikke skal lige siges! 


Hit me! do's and dont's
Evt et bud på hvad sådan en transformation kunne koste?



 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som jeg lige kan se det er beklædningen klink, men kan ikke se om det er ædeltræ, eller fyr, der er farvet.

Ja så er det jo bare at beklæde den, det er mest effektivt, hvis du laver en sokkel med en afslutning, af lecablokke, så du har den tætnet for neden.






Tak for svaret.

Det var også min plan "bare" at beklæde det, lave en sokkel og så isolere og sætte porte i.

Det er vel sådan set det? Eller glemmer jeg noget. For umiddelbart virker det som noget man sagtens selv kan ordne. Hvilket jeg har tænkt mig at forsøge på.

 

Sørg for en god ventilering af de isolerede vægge, så du undgå opfugtning af isoleringsmaterialet. Bolius har skrevet en udmærket artikel om emnet, med konstruktionseksempel: https://www.bolius.dk/isolering-af-skur-13705/

Mvh.
Lorenzen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis