hvordan ses der forskel på en dynamo og en generator

Hvordan ses den fysiske forskel kender godt forskellen på den strøm de laver men igen hvordan ser man forskellen
På forhånd tak

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
en gammeldags dynamo, er tyndere og længere, og uden køleribber. (ved ikke om der findes mere moderne udførelser) laderelæet er externt.

En vexelstrøms generator er tykkere og kortere, og med endestykker i aluminium, og som oftes med indbygget laderelæ.

En dynamo plejer at se nogenlunde sådan her ud.





En vexelstrømsgenerator vil typisk se nogenlunde sådan her ud.


Mange tak for det hurtige svar

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
Og så lidt drilleri:

http://www.qualitypowerauto.com/catalog.php?item=543

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis