hvordan ses der forskel på en dynamo og en generator ian666 246 4800 08-06-2014 12:39 Hvordan ses den fysiske forskel kender godt forskellen på den strøm de laver men igen hvordan ser man forskellen På forhånd tak Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!! 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
je__ns 8514 0 08-06-2014 12:50 en gammeldags dynamo, er tyndere og længere, og uden køleribber. (ved ikke om der findes mere moderne udførelser) laderelæet er externt. En vexelstrøms generator er tykkere og kortere, og med endestykker i aluminium, og som oftes med indbygget laderelæ. En dynamo plejer at se nogenlunde sådan her ud. En vexelstrømsgenerator vil typisk se nogenlunde sådan her ud.
ian666 Trådstarter 246 4800 08-06-2014 13:00 Mange tak for det hurtige svar Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
ktm 8948 4540 08-06-2014 13:27 Og så lidt drilleri: http://www.qualitypowerauto.com/catalog.php?item=543 Med venlig hilsen ktm