Hvor meget plads skal en opvasker have?

Altså her tænker jeg på ud over dens bredde, for at kunne sættes ind, men ikke gabe alt for meget :-)

Og er der i øvrigt nogen, der ved hvor man kan købe det, der skal på undersiden af et køkkenbord over en opvasker? Jeg har spurgt i Bauhaus og Silvan, og begge steder siger medarbejderne, at der skal være folie eller en liste for at undgå, at dampen slår op på bordpladen og ødelægger den - men ingen af stederne har de det??

mvh. tina

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fordi det følger med din opvasker, men kan også købes løst hos din hvidevare leverandør.

De fleste kan justeres i højden fra ca. 88 til 93cm hvis det er med sokkel.
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/04375085/

Bredden bestemmer du selv, sålænge du kan få den ind på plads.
Køber du en opvaskemaskine, der passer ind i et 60'er skabs plads, er de typisk 59,6 cm brede, altså 2 mm på hver side.
Det kan dog være lidt snært, især hvis tingene ikke er sat helt lige op.

Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Tusind tak for svarene - jeg må til en hvidevarepusher så :-)

Og så skal den vist have lidt mere end to mm per side her - intet er lige her :-)

mvh. tina
60,3cm har jeg og jeg har haft min opper ude mange gange pga. jeg har nogle irriterende mus det spiser afløbslangen i hele tiden. Ja jeg fanger dem i fælder men når der kommer nye mus ind æder de slangen som det første.
Hej Tina..

Det tape du efterlyser til undersiden af bordpladen, kan du købe i jem&fix. Det hedder aluminiums tape, og koster så vidt jeg husker omkring 50 kroner for en rulle der holder resten af dit liv Giv det 2-3 strimler i dybden og ca 10 cm forbi i bredden på hver side, så er du dækket godt ind husk at strimlerne skal overlappe 2 mm ca.


Mvh. 
Olsen
Hej Olsen

Mange tak, jeg må forbi jem&fix så

mvh. tina
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis