Stihl FS250 buskrydder drukner

Jeg kan ikke starte den. Den drukner under start selvom choker ikke er aktiveret. Der kommer lige et par puff ved første forsøg, men derfra er den helt død.

Problemet er langsomt blevet værre. De sidste par gange har den kørt fint, når den var varm, men været svær at starte. Også når den var varm. 

Karburator og tank har været af for rensning og justerskruer er justeret 1 omgang ud. Luftfilter og tændrør ser fint ud. Jeg er ret sikker på, at problemet ligger i karburatoren. Hvis jeg fjerner tændrør og trækker nogle gange i snoren for at lufte cylinderen ud, så bliver der ved med at stå en sky af benzin ud af den.

Er vi ude i en ny karburator eller et genopbygningskit?


Mvh. Jakob Jørgensen
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja, hvis du har problemer med tændrøret bliver vådt er det ikke karburatoren jeg ville mistænke i første omgang.  Næsten alle karburatorproblemer med svømmerløse karburatore resultere i manglende brændstof i cylinderen. Derfor:

1. Sørg for at krumtaphuset bliver tømt ordentelig for benzin. Det gør du ved at lade motoren ligge med stemplet kørt i bund et varmt sted uden tændrør, indtil benzinen fordamper.

2. Kontroller at motoren tænder med et nyt tændrør. 

3. Startforsøg med det nye tændrør.

Hjælper det ikke, hedder det rensning af karburator og eventuelt nyt membramsæt.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg har bare googlet mig til, at Stihl kan have det problem, at de let drukner.

Jeg har testet at tændrøret trækker en gnist, men ikke med en decideret tester. Dvs. jeg ved ikke hvor lang en gnist den rent faktisk kan trække. Jeg kan godt prøve med et nyt tændrør, men tror ikke rigtigt på det.

Mvh. Jakob Jørgensen
Skrevet af Jakob J på 09 jun 2014 14:39
Jeg har bare googlet mig til, at Stihl kan have det problem, at de let drukner.

Jeg har testet at tændrøret trækker en gnist, men ikke med en decideret tester. Dvs. jeg ved ikke hvor lang en gnist den rent faktisk kan trække. Jeg kan godt prøve med et nyt tændrør, men tror ikke rigtigt på det.
Må nok erkende jeg ikke kender så meget til Stihl's buskryddere/græstrimmere men de er da lavet efter samme opskrift som  hvad andre fabrikanter laver. Hvis du drukner den er det formodentelig din startprocedure der er noget galt med.  Har du læst i brugsforvirringen hvordan du skal gøre ???

Nej det kan godt være du ikke tror på den med tændrøret, men der er rigtig mange der i årenes løb er blevet meget klogere. Den type rør man bruger i de maskiner er ikke ret robuste sammenlignet med de større typer.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Den er købt brugt så har ingen bog, meen så bør det heller ikke være sværere. Har da efterhånden rodet en del med diverse motorer ;-)

Jeg har bestilt et rep kit til karburatoren og så køber jeg et nyt rør. Så ser vi hvad der sker.

Mvh. Jakob Jørgensen
Skrevet af Jakob J på 09 jun 2014 21:25
Den er købt brugt så har ingen bog, meen så bør det heller ikke være sværere. Har da efterhånden rodet en del med diverse motorer ;-)

Jeg har bestilt et rep kit til karburatoren og så køber jeg et nyt rør. Så ser vi hvad der sker.
Nååå og e.  Pas nu på den udtalelse ikke går hen og giver bagslag. 

Her er manualen på udendansk til din maskine: Link til manual.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Lige en tilbagemelding.

Jeg bestilte et komplet kit med membran, svømmernål, pakinger osv. (57 kr. inkl levering fra Kina ) og fik det monteret i går. Den startede efterfølgende i første hug.

Min egen konklusion er, at den må have været utæt omkring svømmernålen og derved druknet. Tændrøret har jeg ikke nået at skifte, så det kan udelukkes.

Tak for input.

Mvh. Jakob Jørgensen
Tja man undres såre, de kan levere til den pris.  

Det er godt du fik den til at spille igen.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis