et dejligt skævt køkken og overvejelse om, hvordan det mon kan blive stabilt?

Sådan her skulle mit køkken gerne komme til at se ud - og ja, gulvet er meget skævt  Jeg genbruger skabe og soklen til højre - den er så klodset op, derfor ser det lidt mærkeligt ud.

Smertensbarnet er den venstre side af vaskeskabet. Skabet har set bedre tider, og top-pladen skal af til denne type vask, og der er ikke noget skab ved siden af, som siden kan læne sig opad.

Her er vasken - den er af porcelæn, 62x66 cm og vejer som et ondt år.

Derfor overvejer denne løsning - dog med sådan nogle buler i metalholderne, som jeg går ud fra forhindrer dem i at knække sammen. Her taget fra, hvor vaskeskabet skal stå. Tanken er, at soklen skal ligge på pladen på gulvet, sådan at vaskens og bordets vægt stabiliserer den ekstra side, som så igen holder bord og vask, og at de to sider skal skrues sammen, måske med nogle af de der metal-dimser i toppen også?

Hvad tænker I - kan det fungere?

mvh. tina

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor ikke rette det gulv op. Nye stråer på sider af de de gamle nye gulv brædder eller gulvsponplade koster da ikke meget.

Samt så lige tre nye skabe fra ikea eller finde noget godt på den blå avis.

Det tror jeg i vil blive mest glad for.

Men jeg har lige sat et brugt ikea køkken op i mit køkken.
Den kommer fra et nedrivnings hus så den er ikke lige bliver gjort ren endnu

Jeg har den næsten den type vask bare i en 80cm skab.

Det er bare lavet som en alm skab.

Men der sidder sådan nogle metal skinder der holder skabet sammen.

Altså den hvide en lige oppe under vasken ved lågen og den inde bagved bag den grøne slange.

Men et under skab koster ikke meget.
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/S29920277/#/S29920277


Hej Kent

Mange tak for dit svar. Ved du hvor metalskinnerne kommer fra? Hvis du falder over noget, som kan antyde det, vil jeg mægtigt gerne høre om det :-)

Og der skal ikke nye skabe eller nyt gulv på. Det her er et projekt, der er løbet fuldstændigt løbsk på grund af gode ideer fra mennesker der ville komme og udføre de gode ideer, når jeg liiige havde revet "lidt" ned - de dukkede bare aldrig op. Så nu skal det bare samles nogenlunde sammen, så mine børn og jeg kan komme videre med livet, uden alt det stress og økonomisk bøvl, som et nedrevet køkken giver.

mvh. tina
Du får det bedstre resultat, hvis du får soklen vandret, hvor skabene skal stå, og får soklen skruet fast i gulvet.
Kan du ikke finde en metalskinne til vasken, kan du bruge et passende stykke høvlet træ, som du maler.
Mit køkken er ikea så det kommer nok der fra. men mit køkken er det udgået faktum.
Så tror det er et problem at købe den i løs vægt.

Men som Jens skriver en pasne stykke høvlet træ som er malet og lige nogle vinkel beslag til at holde den på siden.
Soklerne er vandrette - for oven i hvert fald :-)

Jeg må lege med høvlet træ så... hvad er forskellen på høvlet træ og laminat eller almindeligt træ?

mvh.
Annonce
høvlet træ er glat, laminat er en papir/harpiks prudukt man ligger oven på sponplade/MDF plade for ar gøre det modstandig over for fugt og give en glat overflade i forskellige farve og mønster. Alm træ er ru i overfladen.
Tak Kent - nu er jeg med, så er alle vist med ;-)

Jeg er i øvrigt glad for den ide med en liste indvendigt - jeg fattes centimetre :-)

mvh. tina
Hvor er jeg ked af, at jeg ikke bor i nærheden af dig - der skal ikke så meget faglighed til, før det er ok..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tak for den søde tanke, Garden Girl, det betyder faktisk meget :-)

mvh. tina
Hvis det skulle interessere nogen, så hedder sådan en skinne en metalskurt :-)

mvh. tina
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også