Ny idé til bruseafskærmning/liste

Hejsa

Da vi for nogle år siden købte andelsbolig, viste det sig at hældning af gulvet i badeværelset gør at vandet løber alle andre steder hen end i risten. Der var monteret en liste for at afhjælpe dette problem, dog er denne meget grim (mild sagt) og ikke det nemmeste at holde ren.

Jeg kunne godt tænke mig at få lavet et andet system. Der er gulvvarme så det er ikke mulig at bore i gulvet uden at det muligvis resulterer i et mindre springvand. Jeg håber i kunne være behjælpelig med nogle andre ideer eller løsninger. Til info er der monteret en drejbar glas væg som afskærmning for toilettet. Alle ideer kan bruges .

MVH Dennis
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Dennis.



Jeg kan ikke komme på noget produkt der lavet til det, andet end det du har i forvejen - og det er jo, mildt sagt, ikke optimalt.



Men så tænker jeg hvorfor ikke i stedet bygge videre på det som du allerede har - klinker.

Find en pæn klinke eller sokkelkinke i en tilpas bredde, måske 50-100 mm. Hvis ikke du kan finde den samme klinke, kan du måske finde en mørk kontrastfarve der passer. Den kan limes på de eksisterende med fx multiklæb fra LIP, eller anden klæber som er lavet til at klæbe på eksisterende klinker.



Det var et bud =)



Mvh.

Lorenzen
Jeg ville støbe en lille kant om brusenichen og beklæde den med fliser. Samtidigt ville jeg spartle gulvet så hældningen blev rigtig og afslutte med nye klinker ovenpå. 

Mvh EGJ
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skrevet af egj på 07 jun 2014 15:25
Jeg ville støbe en lille kant om brusenichen og beklæde den med fliser. Samtidigt ville jeg spartle gulvet så hældningen blev rigtig og afslutte med nye klinker ovenpå. 

Mvh EGJ
Fin ide - men jeg er bange for at det ikke er helt lovligt.

Da jeg lavede badeværelse om lavede jeg også en opkant ved døren til brusekabinen.
Det kostede så et ekstra afløb i gulvet uden for brusekabinen.



Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Velkommen til LDS.

Det med at faldet er andre steder end det burde være, er desværre vist meget almindeligt ses mange steder.

Hvor høj skal/må din afgrænsning være?

Kunne du ikke lave en afgrænsning i noget plast (profil) og lime denne fast.

Eller lave en af f.eks. teak i ønskede profil og form.

Du kunne lave en vinkel ud i et stykke. (ved ikke hvor meget du selv kan og vil lave)


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Visse håndværkere -herunder kinesiske skibsbyggere- har en meget fiks måde til at finde ud af, hvor et afløb skal sidde:
Man hælder en masse vand ud på gulvet, og der vor der først bliver tørt sætter man afløbet. Det er jo der man hurtigst kan komme i gang...

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også