Nedpillet gipsloft hjælp!

Hej

Vi har lige købt en lejlighed hvor der har været sat ulovlige gipslofter op, som nu er blevet taget ned. Dette har efterladt nogle grimme huller i loftet , hvordan lukker man bedst disse? og med hvad??


10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det et gammelt pudset loft? Eller hvad er loftet lavet af?
Et billede ville hjælpe meget :-)
Det er et gammelt pudset loft. Har desværre ikke et billede endnu, da jeg først får nøgler om et par uger.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du kan sikkert godt sætte et nyt gipsloft op. Problemet har sikkert været, at det gipsloft, der var blevet sat op, var bygget i forkerte materialer, eller var nedsunket uden brug af metalskelet.

Ellers kan du prøve at spartle hullerne, hvis de ikke er for store.

God weekend!

 

Det er nedsunket loft der er blevet fjernet. Og syntes det er nogle forholdsvis store huller.
Du kan godt selv sætte gipsplader op over det game loft. Der er bare krav til, hvor stort et hulrum må være, før det bliver klassificeret som et nedsænket loft.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Okay, men jeg har ikke mulighed for at fylde hullerne med noget og så pudse det bagefter?
Du skriver at hullerne er store... Det er jo et relativt begreb :-)
Men du kan nu godt spartle relativt store huller ud. Du skal bare spartle over flere omgange.
I første arbejdsgang skal du trække spartel langt kanten af hullet, så det går skråt ned - hvis du forstår. Når det er tørt kan du spartle resten af hullet - selvfølgelig alt afhængig af hullets størrelse. Du skal bare sørge for, at der aldrig kommer et for tykt lag spartel på ad gangen, for så slår de revner.
Okay tak må lige oprette en ny tråd med billeder når jeg får nøgler
Du kan bruge polyfilla gipsspartel, noget man selv blander, så har man ca. ti minutter til at få det smurt på. Skal du bruge store mængder kan du bestille en stor sæk. Det fandt jeg ud af efter jeg købt en masse små 1 kg. kasser....

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Alternativt kan du anvende gipspuds, utroligt nemt at arbejde med også ved større reperationer, også tørrer det rimeligt hurtigt.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også