LED/SMD pærer 220 volt...hvorfor lyser de svagt???

Jeg har efterhånden købt en del pærer i Kina af den type som lyser med smd dioder, men som populært kaldes LED pærer. Pærene er til 220 volt og lyser i dette tilfælde 3,5 watt.

Jeg har nu monteret 3 stk. i en streng havelamper og mit problem er at de går fra normalt lys til ganske svagt lys når jeg slukker på kontakten. Jeg er selv strømfusker og jeg har delt min have strøm i 2 strenge som kører i et 5 ledet kabel. Jeg har hørt om induktionsstrøm, men kan det virkelig passe at strøm fra andre ledere kan smitte og give en svag strøm til disse 3 pærer?

Der bliver jo fysisk slukket for strømmen på min separate kontakt, så hvordan kan de så lyse svagt? Er der logik i galskaben? Hvis jeg slukker inde på automatsikringen så går de helt ud, men ellers ikke. jeg har lige prøvet at skifte dem til 3 gammeldags IKEA sparepærer og de slukker helt normalt når jeg slukker på kontakten.

Nu går jeg meget op i husstandens standby forbrug og det må da koste noget at de lyser svagt ved kontakt slukket eller hvad??? Det er såmænd da meget hyggeligt at de står og lyser svagt om natten, men jeg fatter ikke hvorfor? Har du et godt svar? Og svar venligst ikke at jeg blot skal ringe til en rigtig elektriker da jeg normalt har fuldstændig styr på det med strøm......bob-bob-bob 

Kort svar imødeses. 

Mange pinsehilsner fra Henrik i Herning

Hundefar

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er du helt sikker på at det er fasen du afbryder? 

Hvis du afbryder nullen, kan det være det der er skyld i dine "svagtlysende" lamper.

Jeg havde nogle af de der billige solcelle lamper, som også stod og "glødede" svagt selvom de var slukkede(opdagede det kun, fordi jeg lagde en af dem ned i kælderen, hvor der var mørkt)... så det batteri der sad i dem holdt ikke længe  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Ja, der kan godt induceret en spænding i en naboledning i et kabel, hvis du monter en alm glødepære i en af de 3 lamper vil du se det forsvinder i de to andre... Du kan også prøve at måle spændingen mellem nul og den afbrydte tændledning, du vil nok kunne måle en spænding på 50-100volt, som i dit tilfælde er nok til at få elektronikken i ledpæren til at forsøge at tænde, hvis du så måler med en glødepære i en af lapperne vil du måle 0volt da glødepæren afleder gennem glødetråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis