mulvarber herver min have

er der nogle der kender et midel mod mulvarber da jeg ikke kan fange dem i gamle dage brugte man nogle forgiftet orm nogen
siger de er blå man bliver lidt forviret i
den jungel af save hjælp!!!!!!

MVH
JEA
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet med en gammeldags saks ??

Det plejer at virke

Venligst Njord

MVH Njord
Jeg har desværre også fået en mulvarp..
Den har snart været over hele græsplænen..

Problemet er bare at jeg synes de er så søde, så jeg nænner ikke at slå dem ihjel.

Hvad gør jeg?
Er der nogen man kan ringe til, som så kommer og fjerne den - helst UDEN jeg ved det? wink

Mvh
ThomasB
Kære, kære Thomas.

Ja de er så søde, og jeg er også typen der gladeligt går ud med både et stankelben og en edderkop i live - for vi bor her jo alle.

Men brug søg-funktionen, du anbefalede for et par år siden Mortalin, eller oplev min fyrstelige måde at slippe af med de forbandede irriterende, men smukke dyr, der blot gjorde det de havde lært - ganske godt i øvrigt. Jeg fik jaget alle over til naboen.

- JørgenE

Mvh. JørgenE
Hej Jørgen.

Det var ikke mig der anbefalede Mortalin - jeg fandt bare et link til dem. Men det kunne jeg selvfølgelig ikke huske før jeg brugte søgefunktionen.. smile Og mig som altid husker andre på søgefuntionen... wink

Jeg har i mellemtiden fundet ud af at man kan købe nogle patroner, som man sætter ild til, og lægger ned i mulvarpens gang. Patronerne gasser den ihjel.
Min svigerfarfar har et lille trick, som jeg dog ikke selv tør gå i gang med da vi har hund. Han dypper regnorme i blåsyre (cyankalium) og lægger regnormene ned i gangen...

For øvrigt går jeg også ud med smådyr (altså ikke ud på restaurant), som jeg (LÆS: fruen i huset) ikke mener hører til i et ordentligt hjem wink

Tak,
Mvh
ThomasB
Som engang har siddet og ventet i 2 timer, på en mus i køkkenskabet, med en luftpistol i hånden - fik ram på den!

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af ThomasB (den 09-09-2002).]
ThomasB skrev:

>Han dypper regnorme i blåsyre (cyankalium)

Hvad har regnormene nu gjort - og så cyankalium af alt... stakkels dyr.

>For øvrigt går jeg også ud med smådyr (altså ikke ud på restaurant)

Forståeligt, det holdt jeg også op med, da jeg var 3-5 år, efter at have smagt både på regnorme uden cyankalium, tror jeg, slikket på snegle, spist is på vandpytter med grus i og lige suttet på lidt jord, for at føle mig hjemme i denne verden. Derimod var jeg indædt modstander af kammeraterne, hvis de hev den ene vinge af en flue, for at se hvor hurtigt den kunne drøne i rundkreds - det må have fulgt mig siden, for jeg kører også lettere slalomkørsel når jeg kan se frøer på vejen, ofte i hobetal specielle steder om foråret, mens jeg synes alle andre bare smadrer igennem, nok fordi de overhovedet ikke har øje for at der er andre medskabninger end os.

- Jørgen

Mvh. JørgenE
Annonce
Grav en plastic spand fyldt med vand, ned under muldvarpens gang, dæk hullet foroven med en sort plastic pose, jord henover, indenfor 20 timer er muldvarpen druknet.
spand tonguelastic lille legetøj.
Forrige år købte jeg to muldvarpesakse i det lokale byggemarked. Gravede ned til muldvarpens gang og anbragte saksene med en sort spand henover, og dækkede kanten af spanden med jord, for at holde lys ude. Jeg prøvede adskillige gange at fange muldvarpe på denne måde, men hver gang var resultatet det samme: Ingen muldvarp, men spand og fælde fyldt med jord. Og et græsplæne, der var mere skamferet end før.

Derefter prøvede jeg en anden metode: Da jeg fik øje på et muldvarpeskud, der var i "udbrud", bevæbnede jeg mig ned en spade, listede hen til muldvarpeskuddet og holdt spaden parat til at gå til angreb. Da jeg igen kunne se jorden bevæge sig, hakkede jeg løs, så hurtigt jeg kunne, på kryds og tværs i muldvarpeskuddet, og efter ca. 10 hak, gravede jeg stille og roligt ned til den livløse muldvarp. Ugen efter fangede jeg endnu en muldvarp på samme måde.

Hvis I spørger mig, så kan byggemarkederne godt beholde deres fælder for sig selv.

Hilsen og god jagt!

Hans L.

Mvh.
HansL
Som nævnt i tidligere indlæg for lang tid siden, så kan støj fjerne dem helt.

Regelmæssig græsslåning fjerner "varperne", så de flygter over til en lidt mere doven nabo.

- JørgenE

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis