forbrug af olie


Min nissan primera 2.0 p11 fra 97.bruger lidt
Olie på 2000 km er det normal.bruger 10/40 .
Motor er en sr20de.den har ellers KU køre
4000 5000 km før brugt noget drejer sig om Ca
1/2 lit nu på de 2000 km

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad skulle det dog gøre?
Vil du ofre 20-40.000 kr. for at undgå det?

Med venlig hilsen
ktm

 

Nogen her inde skriver tit om bestemt olie fra eks. Shell. Prøv gamle indlæg. Olie kan med fordel købes hos atp autoteile via nettet i tyskland hvis ikke bilka har tilbud. Jeg gengiver bare hvad andre har skrevet. Personligt kører jeg på Lidl guld olie, jeg har et forbrug på ca. 1-2 liter pr. 4000 km. Jeg ved det er en pakning i toppen, her lækker lidt, og så mine olietyve. Andre har på samme motor sat nye olietyve på, som har nedbragt deres olieforbrug, det gider jeg nu ikke med 149 kr. for 4 liter, bilen er 14 år med 305.000 på bagen. Den skal snart pensioneres.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Godt man har en gammel vw.. Uagtet at der sidder en olie guffende turbo derpå, æder den omkring en liter på 10000 km :-)

Men jeg ville da bare gå op i en 15w40 olie, det burde reducere forbruget

Det hjælper ikke at gå fra 10w-40, til 15w-40

Det første tal er ved kold motor, og de 40 er viskositeten for varm motor..

Så skulle man vælge en 10w-50 (Castrol laver noget 10w-60)

Men det er vigtigt at finde en olie der passer til din motor, kik i instruktionsbogen hvilke API olie der anbefales, eks API SJ

Prøv at læs denne udmærkede guide

http://www.api.org/certification-pr...H_2013.pdf

Du skal købe det olie med de tal som bil fabrikanten skriver i din instrutions bog for at bilen bliver smurt ordnlig. Jeg kørte på noget olie som blev påfyldt på et værksted og den brugte noget mere end det jeg købte hos olie biksen så nu skifter jeg selv olie igen. Prøv at spørge her http://www.oliebiksen.dk/shop/frontpage.html
han er god at handle med.
Annonce
Tak for jer svar.ja glemt få skrevet hvor meget har kørt
227126 km og olie er fra ok

 

Hvis en sytten år gammel bil der har rundet en kvart million kilometer ikke har andre skavanker end et let forhøjet olieforbrug, så ville jeg grine himmelhøjt hver gang jeg passerede banken hvis det var min bil ..

Som nogle er inde på. Lad være med at eksperimentere med olieviskositet - det lønner sig aldrig - tværtimod !
Bilen har i snit kun kørt 13-14000 km om året - så den har haft sin part af koldstartskilometer. Du kan ikke forvente at det forholder sig meget anderledes.
Nyd bilen der - i forhold til sin tid - er en driftsikker og velkørende bil.

Jeg havde selv for år tilbage en Carisma 1,8 GDI`er, der havde omtrent samme olieforbrug.
Men efter 345000 km var motoren efterhånden så slidt at det "klirrede" fra motoren når jeg under acceleration koblede ud for at skifte gear. Det var simpelthen stemplerne der snakkede med fordi de ikke længere sluttede helt tæt om cylindervæggene.

Det kan aldrig betale sig at hovedrenovere motoren eller skifte til en anden motor. Omkostninger og bøvl med elektroniske styrebokse/startspærrer er for store til at det kan svare sig.



Suzuki GS500 E - 1994
Opel Astra J (P10) 16 XER 1,6 5 dørs - 2013
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis