Fjern sejlmærke

Er der nogen, der har viden om / erfaring med / tips til, hvorledes man kan fjerne sejlmærke og sejlnummer fra et sejl lavet af Dacron dug og helst så det (næsten) ikke ses?

Hilsen Bent

- at sejle er at leve 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Må man spørge hvorfor?

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -

Det må du sikkert godt - men du får vist ikke noget svar ;-)

Han har måske hemmeligt nummer.

To ulykker kommer sjældent alene.
He he ;-)

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Svar til to undrende LDS’er.

Hvis man køber et brugt storsejl til sin båd, vil det med nogen sandsynlighed have et andet sejlmærke end det ens egen båd har, og med stor sandsynlighed have et andet sejlnummer end ens eget.

Undertiden er der rimeligt gode brugte sejl til salg. Det er derfor relevant at kunne fjerne det gamle sejlmærke og – nummer for at påsætte ens eget.

- at sejle er at leve 

Ja, naturligvis.
Umiddelbart kan man vel bare ikke give dig et sikkert anvendeligt svar.
Jeg selv har to storsejl, der begge stammer fra før jeg overtog båden. Det ene har det korrekte sejlnummer med påklistrede typer, som nok let kunne fjernes med / måske uden - en varmepistol.
Det andet storsejls nummer er ikke korrekt, men er malet eller trykt på sejlet og kan derfor ikke fjernes. I hvert fald ikke helt. Det er imidlertid et glimrende sejl, så jeg er ligeglad. Hvem andre kan det mon også interessere ?

Finnband
Annonce
Der plejer at være et kemiprodukt "sejlmærkefjerner" i bådudstyrsforretningernes kataloger - prøv at kontakte Masnedø Marine Center. Jeg mener at have set noget hos dem engang.

1691
Tak for input.

Ja, medmindre man sejler kapsejlads, er der nok ikke mange, der er interesseret i sejlnummeret og måske heller ikke sejlmærket. Men sejlmærket vil man jo helst selv have angiver korrekt bådtype.

Produktet "Sejlnummerfjerner" fandt jeg i både MMC's og Nautisk udstyr's kataloger. Det vil jeg forsøge med.

Vh
Bent

- at sejle er at leve 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også