Hjemmelavet gas Grill starter..

Har vist været oppe før, og kan købes fix og færdig...

Jeg har prøvet alle grill starter trixene, med sammenkrøllede aviser mv.

Den fabriksfremstillede gas grill starter.

Kikkede på sådan en elektrisk blæser, hvor der skal ligges sprittabletter på, synes det så noget spinkelt ud, og så kostede den næsten 300 kr.

Kom så i tanke om, jeg havde et gammelt gasblus til engangsdåser stående.

Og nogle stumper rustfri rør på lager, så det har ikke koster noget..

Jeg forhøjede røret til brænderen, i første forsøg hævede jeg hele brænderen, det resulterede i et nedsmeltet plast håndtag (den fik et nyt i messing)

Så blev drejebænken jo også luftet, og forlænger røret var med M12 x 0,75, så det skulle skæres på drejebænken.(da tap og bak ikke var lagervare i den størrelse)

Den virket fint, prøvede med nogle briketter, der havde overvintret i skuret, dem kom der fint gang i, det tror jeg ikke der var kommet med almindelig griltænder.

Den står stabilt på fliseunderlag, og børn og dyr skal jo alligevel, holdes langt væk...

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fiks, flot og meget anvendelig  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej.
Det ser godt ud.
Men vi må ikke bruge gas uden for køkkenet, men kører primus og det er lidt omstændeligt.  Kan selvfølgelig overveje en blæselampe

Bliver måske inspireret til en billedserie.

Friluftslivet er jo herligt. Kender nogle, der afbrød en sverigesferie grundet en glemt gasslange, men der var også temperament

mvh

varmetossen

Skrevet af Klaus Lundstedt på 05 jun 2014 18:36

Hej.

Det ser godt ud.

Men vi må ikke bruge gas uden for køkkenet, men kører primus og det er lidt omstændeligt.  Kan selvfølgelig overveje en blæselampe

mvh

Hvor for må du ikke bruge gas, uden for køkkenet?

mvh jens

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis