tablets vil ikke forbinde med trådløst netværk

Jeg har købt en lille kineser tablet som fint kom på mit trådløse netværk sammen med min 1 år gamle acer pc. Lige pludselig kunne den ikke komme på nettet. Jeg troede den var i stykker og købte en ny bedre Medion lifetab. Den vil heller ikke. Den finder mit netværk via kodeord, men forbinder ikke. Haft besøg af en I-pad som godt kunne komme på mit trådløse netværk via mit kodeord, og mine to tablets kan godt komme på trådløst et andet sted....

Har nu rodet rundt alle steder og også forgæves prøvet at oprette et helt nyt netværk. Min router er en zyxel NBG-419N v2

På min medion tablet står der under Wi-Fi og mit netværk: "Gemt, sikret med WPA2" længere henne er symbolet for netværk (lille stråledims) men med en lille hængelås ved. Håber virkelig nogle kan hjælpe med et svar...

Er det noget som skal ændres på routeren og i så fald - hvilke konsekvenser får det på den indstilling som virker på min pc? 

Hvordan kan de begge godt forbinde andet steds, men ikke hos mig, når nu en fremmed I-pad kan? 
 Mvh Mia  - som ikke kender nogen der kender nogen som har forstand på IT...
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hængelåsen betyder, at den mangler et pass word. Prøv at indtaste det igen.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Routeren kan nogen gange godt se sig sur på en bestemt klient, og nægte at lade den forbinde. En genstart af routeren plejer at hjælpe.
Hej.
Det ændrede desværre ikke noget. Den kan godt definere routeren og adressen på proceslinien og siger der er forbindelse og stærkt signal, men den vil ikke åbne forbindelsen.
Har også prøvet med kabel og det er det samme.
Synes jeg har været rundt i de forskellige indstillinger, men kan ikke finde det afgørende.
Den har været på, men efter en pause insisterer den på at være offline igen.

mvh

 varmetossen

Det kan vel være mange forskellige ting.

Din(e) tablet(s) kan være sat til "Fly tilstand" hvilket derfor ikke tillader nogen forbindelse. Du (eller andre i huset) kan ha trykket "glem netværk" og derfor stopper de pludselig med at forbinde. Har man været inde og rode i opsætningen af routeren, kan der bestemt også være gået meget galt. Tildeling af MAC adresser mv. Evt. dobbelt klik på hængelåsen, se hvad Windows siger. Min siger for eksempel: "Network, Internet access", der er sku ikke så meget at misforstå, der er hul igennem. Det er også en lidt gammel sag, din router, så måske en opdatering af firmware kan være løsningen. Hvis du i din browser, altså dit internet, på din pc, oppe i adresselinjen skriver "192.168.1.1". Ikke noget med http:\\www., bare 192.168.1.1 så skulle du meget gerne komme ind på en side der spørger efter en kode og hvis ikke du har valgt en kode da du satte routeren op, (det har de færreste), så sku den meget gerne være "1234". Jeg er ikke bekendt med Zyxels brugerflade, men der må være noget under "Advanced steup, administration, Firmware upgrade" og så se om du kan finde noget med update/upgrade version/firmware.

For at logge ind på routeren via 192.168.1.1 kan brugernavn og adgangskode også tit være admin.
Når du så kommer ind kan du måske ændre måden den sender på. Det hedder noget med 802.11 og så n eller g til sidst. Ville mene den ku køre når N er valgt. Men ellers prøv at ændre det.


 

Det kommer an op hvilke router det er. Min netgear skal også bruge både brugernavn og password, hvilket er admin//password som standart.
Men til denne zyxel ser billedet sådan her ud: http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/ZyXEL/NBG-419N/NBG-419N1.jpg
Har du ændret SSI navnet på din router ? Eller er det out-of-box ?

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis