tablets vil ikke forbinde med trådløst netværk

Jeg har købt en lille kineser tablet som fint kom på mit trådløse netværk sammen med min 1 år gamle acer pc. Lige pludselig kunne den ikke komme på nettet. Jeg troede den var i stykker og købte en ny bedre Medion lifetab. Den vil heller ikke. Den finder mit netværk via kodeord, men forbinder ikke. Haft besøg af en I-pad som godt kunne komme på mit trådløse netværk via mit kodeord, og mine to tablets kan godt komme på trådløst et andet sted....

Har nu rodet rundt alle steder og også forgæves prøvet at oprette et helt nyt netværk. Min router er en zyxel NBG-419N v2

På min medion tablet står der under Wi-Fi og mit netværk: "Gemt, sikret med WPA2" længere henne er symbolet for netværk (lille stråledims) men med en lille hængelås ved. Håber virkelig nogle kan hjælpe med et svar...

Er det noget som skal ændres på routeren og i så fald - hvilke konsekvenser får det på den indstilling som virker på min pc? 

Hvordan kan de begge godt forbinde andet steds, men ikke hos mig, når nu en fremmed I-pad kan? 
 Mvh Mia  - som ikke kender nogen der kender nogen som har forstand på IT...
Jeg har købt en lille kineser tablet som fint kom... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke sandsynligt men nogen tablets kan ikke køre på 5ghz net mens andre kan...
Så hvis din router er sat til det kan du prøve at sætte den ned til 2,4 ghz..
Virkede herhjemme 

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Problemet er noget der hedder WPS (Wiifi Protected Setup) En kode som routeren kan genere og som skal tastes ind på tableten, Højest sandsynligt skal du ind på din router og få den til at sende WPS kodeordet ud som så skal tastes ind på tableten indenfor et vist antal sekunder, så burde der være hul igennem.

Trying is the first step toward failure...But failure is the first step toward experience
@madsens
Har du prøvet helt uden sikkerhed på det trådløse netværk???
Har selv en gang været ude for noget lignende, det endte med at fabriks nulstille router og indstille tingene igen...

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis