Carport skift af tag efter 4 md huskøb?

Hej
Jeg har haft en tag mand ude for at konstatere at tagpappen på min carport(Inkl murred værksted) skal skiftets .

Hvordan er jeg stillet her?
Der står ikke nævnt at dette var tilfældet i tilstands rapporten da jeg købte huset for ca. 4 måneder siden.?.

på forhånd tak.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kiggede du ikke selv huset igennem for mulige problemer og ting der potentielt skulle skiftes?
Et brugt hus er jo ikke som nyt og der må løbene påregnes udskiftninger.

Jeg fornemmer at du efterlyser NOGEN der skal betale ofr DIT tag og at denne nogen IKKE er dig....

Jeg aner ikke om du kan få en forsikring til at betale.. men kræver jo du har tegnet een.. og at selvrisikoen ikke er for stor.

Mon ikke du skal frem med nogle flere oplysninger inden du kan forvente et svar du kan bruge til noget :-)

MVH Njord

MVH Njord
Skrevet af njord på 04 jun 2014 12:19
Kiggede du ikke selv huset igennem for mulige problemer og ting der potentielt skulle skiftes?
Et brugt hus er jo ikke som nyt og der må løbene påregnes udskiftninger.

Jeg fornemmer at du efterlyser NOGEN der skal betale ofr DIT tag og at denne nogen IKKE er dig....

Jeg aner ikke om du kan få en forsikring til at betale.. men kræver jo du har tegnet een.. og at selvrisikoen ikke er for stor.

Mon ikke du skal frem med nogle flere oplysninger inden du kan forvente et svar du kan bruge til noget :-)

MVH Njord
hej Njord
Selvfølgelig kiggede jeg huset i igennem, men jeg er ikke fagmand og kan ikke vurder om taget var utæt, det kan jeg dog se nu efter de regnskyld vi har haft de sidste måneder.

Det jeg hæfter mig ved  i tilstands rapporten er at carporten og værksted er besigtiget og at der ikke fremgår noget omkring tagpappen. du kunne selvfølgelig have tændt nogen lamper. men hvad ved jeg er jeg er jo første gangs køber.. :-D

det jeg naturligvis er "bange" for er at hele møget skal rives ned fordi træet har taget skade.

har husforsikring og ejerskifte.

er der flere informationer du efterspørgere, jeg henvender mig jeg netop her inde for at finde ud af hvordan jeg bør forholde mig. 

har husforikring 


Jeg kender ikke betingelserne i disse forsikringer, men jeg under mig meget over de historier der florerer
Det er både historier om hvad folk får dækket og hvad de ikke får dækket...
Så enten er betingelserne temmelig forskellige eller også er nogle af beskrivelserne pyntet :-)

Helt grundlæggende ville jeg have taget en fagmand med for at besigtige et ældre hus og lade ham / hende nøgternt forholde sig til hvad de ser / så. Jeg ved det ikke er noget man kan rette op på nu, men der er faktisk temmelig store drifts omkostninger på et hus, både nyere, og naturligvis specielt på et ældre hus.

Og et nyt tag er jo nok en omkostning, men også en værdiforbedring af huset, varen er blevet mere værd med nyt tag end med et gammelt slit tag. Altså skal du nok forvente at denne værdi forbedring må betales af dig selv, plus en evt selvrisiko på en ejerskifteforsikring.. Så der er nok ikke så meget at hente, men find din police og læs den igennem.
Hvis du mener der er basis for en erstatningssag, så ret henvendelse til forsikrings selskabet og anmeld skaden.
Jeg gætter på de hurtigt sender en taksator for at se på skaden, og vurdere om det er noget de har ansvar i forhold til eller ikke.

Hvad angår en tilstandsrapport, skriver de så ikke noget om taget overhovedet?
Et par ord om tilstanden og måske en forventelig restlevetid?
Det mener jeg at have set i en tilstandsrapport på et tidspunkt?

En mulighed kan jo være at den bygnings sagkyndige ikke har overholdt formalia den vej og dermed måske kan være erstatnings ansvarlig.

MVH Njord

MVH Njord
Er carporten medtaget i tilstandsrapporten, og taget er uden anmærkninger, så kan du vis du har tegnet en ejerskifte forsikring anmelde det.

Nu er tagpap ikke det dyreste at få lagt på ca. 300,- pr. m2 incl. moms, så er jo ikke den store udskrivning, i forhold til den normale selvrisiko på ejerskifte forsikringer, jeg ville dog alligevel anmelde det, da der jo normalt kun er selvrisiko på 3 skader, så fjerne man jo lige den ene, selvom man selv betaler for udbedringen.

Det skal være utæt i mange år, for at træet tager så meget skade af det skal skiftes, så ville jeg umiddelbart ikke være så bange for, er tit en mindre rep hvis noget skal skiftes alligevel.
Hvis tagpappen er udtjent efter 4 måneder, burde den nok have haft en bemærkning i tilstandsrapporten om dette, suppleret med en K3.

Prøv at melde det til ejerskifteforsikringen!

Der er jo også det at tagmanden gerne vil sælge dig et nyt tag :-)
Tak for alle svarene forsikringen vil ikke røre det da det er en forældning.
Jeg har haft 2 ude og ligge på det og indhentet 3 bud. Men jeg er usikker på hvad jeg skal vælge. 2 lags løsning eller 1lags begge siger der kan ligges oven på det eksisterende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis