Anlægge terrasse

Hej folkens.
Jeg skal til at komme lidt i sving med mine planer om en medium størrelse terrasse som jeg gerne ville kunne bruge til sommer..
Den bliver CA 4x6 meter og skal ligge op til mit hus/garage (i hjørnet imellem de 2 som er muret sammen).
Terrassen skal hæves lidt over terræn så det passer i niveau med at man går lige ud fra køkken døren.
En af mine udfordringer er en hulens masse regnvand da jeg bor i et gammelt bondehus (stråtag og derfor ingen tagrende) så en træ terrasse kan jeg godt se for mig ikke holder så længe? 
Jeg havde kigget lidt på Komposit Terrassebrædder ( http://www.lavpris-byg.dk/terrassebr%C3%A6dder-c-85_1445_1446.html ) til ca en 40´krone pr meter.
Jeg har dog imidlertidigt aldrig brugt denne type materiale før så det kunne være rart at høre andres arfaringer og feedback om netop den type.
Det ser nemt nok ud at arbejde i, og de skriver "ingen vedligehold" dvs oliering hvert eller hvert andet år hvilket jeg ville bryde mig ganske godt om at slippe for.. Dog har jeg læst andet steds at materialet godt kan ændre farve og stadig er modtageligt overfor alger...?
Er der nogen med erfaringer i denne type terrasse brædder? Eller evt har andre forslag? :-)
På forhånd tak.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
selvfølgelig vil der komme alger, der hvor der er fugt, vil de kunne gro. Men brætterne er nemme at arbejde i, og de mister måske farven lidt, men først efter en del år. Kan man få render til regnvand, som dem man kan få til flise terrasser, det ville da kunne lette det lidt med mængden af vand.

Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Vær opmærksom på at de efter sigende bliver varme som et ondt år, på de gode solskinsdage, da de jo indeholder en hele del plastik  

MHT regnvand, ville det måske kunne klares med det rette fald, eller som render den anden Henrik var inde på. Men måske skulle du overveje om en sten-terrasse ville passe bedre ind til husets design.   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også