Hej folkens.
Jeg skal til at komme lidt i sving med mine planer om en medium størrelse terrasse som jeg gerne ville kunne bruge til sommer..
Den bliver CA 4x6 meter og skal ligge op til mit hus/garage (i hjørnet imellem de 2 som er muret sammen).
Terrassen skal hæves lidt over terræn så det passer i niveau med at man går lige ud fra køkken døren.
En af mine udfordringer er en hulens masse regnvand da jeg bor i et gammelt bondehus (stråtag og derfor ingen tagrende) så en træ terrasse kan jeg godt se for mig ikke holder så længe?
Jeg havde kigget lidt på Komposit Terrassebrædder ( http://www.lavpris-byg.dk/terrassebr%C3%A6dder-c-85_1445_1446.html ) til ca en 40´krone pr meter.
Jeg har dog imidlertidigt aldrig brugt denne type materiale før så det kunne være rart at høre andres arfaringer og feedback om netop den type.
Det ser nemt nok ud at arbejde i, og de skriver "ingen vedligehold" dvs oliering hvert eller hvert andet år hvilket jeg ville bryde mig ganske godt om at slippe for.. Dog har jeg læst andet steds at materialet godt kan ændre farve og stadig er modtageligt overfor alger...?
Er der nogen med erfaringer i denne type terrasse brædder? Eller evt har andre forslag? :-)
På forhånd tak.