fodpanel og fodlister i variabel størrelse ? er det muligt ?



Jeg har lagt klikker gulv og taget fodpanel og gulvlister af, nu passer de gamle gulvlister ret dårligt afstand fra gulv til dør er ændret og afstand fra væg til gulv er blevet lidt for stor sine steder.




Kan jeg købe fodlister som er hvide og løser dette problem ved at have forsekllige størrelser eller kante dem forskelligt ?     



beklager at fotos er vendt omvendt ..    

Bornholm er et dejligt sted.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Finn.

Jeg vil gerne forsøge at hjælpe, men skal lige have noget på det rene.

På billede 1 (i toppen), er det korrekt at det viser det nye gulv, men med eksisterende fodpaneler?
Altså således at du har lagt gulvet ud imod et eksisterende fodpanel, men ikke helt ud imod væggen.

Mvh.
Lorenzen
Hej

Alt kan jo lade sig gøre - men det er måske ikke lige såå billigt. ;-)

Hvis du kommer med lidt mål og ønsker til det færdige udseende, er det nemmere at råde.. (f.eks. skal den nå op og dække den ledning? der sidder på det gamle panel? - eller drømmer du blot om en tyk liste ned ved gulvet?
Skal der være noget profil på den - og i så fald hvilken.. (evt passe sammen med noget eksisterende i resten af huset..)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Du kunne eventuelt bruge en kabelkanal / fodpanel klik her 
Denne har en læbe, som dækker de små unøjagtigheder der altid vil være i et ældre hus (og nye for den sags skyld). Så er det jo kun et spørgsmål om man (læs konen) kan lide designet  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg har ikke afmonteret panel men fodlisten som ses på foto 1. Det var måske lidt dumt ikke at tage panelet af også. Men jeg har jo mulighed for at skifte begge del, det skal bare helst ikke være for dyrt.

Bornholm er et dejligt sted.
Tak for gode indlæg, jeg må nok indse at de gamle fodlister er sine steder for smalle og andre steder for høje. De er for høje ved dørerne og for smalle visse steder hvor klikkergulvet har for stor afstand til væggen. Fejlen er at jeg kun har afmonteret selve listen og ikke hele panelet og jeg har ikke målt op hvor stor den tilladte afstand er. Mit projekt kunne være lavet mere præcist. Det ender nok med at jeg forsøger at bruge de eksisterende lister, som er noget hårdt træ med lak på, måske eg?

Man lærer hele tiden og jeres tilbagemeldinger gør at jeg ikke laver samme fejl igen (tror jeg)

Kan jeg male listerne hvide uden at slibe al lakken af ?

Bornholm er et dejligt sted.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også