Ny plæneklipper

Hej, jeg står og skal købe en plæneklipper. Jeg ville foretrække en på batteri og jeg ville foretrække at den havde bioklip. Men jeg synes ikke at jeg kan finde nogen der overholder de to krav.

Jeg fandt denne lækre sag som jeg troede var på batteri, men nej.

http://100.al-ko.com/dk/produkter/p...704-e.html

Er der nogen der bruger plæneklippere med ledning her og som har erfaring med om det er noget værre gøgl eller ej?

Det er min første plæneklipper så jeg har ikke så meget erfaring med det. Græsplænen er 350 m2.

Har haft lånt min nabo's plæneklipper som jeg synes er meget god. Det er den gamle model af denne her.

http://www.bosch-garden.com/dk/da/h...199945.jsp

Men de har ikke bioklip, hvilket jeg er blevet anbefalet.

Så hvad er foretrukkent; batteri eller bioklip?

Håber i kan hjælpe

Jakob

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Grunden til de ikke har bioklip er nok at det kræver en stærkere motor, også holder batteriet ikke længe.. min benzinklipper har bioklip men den kan også godt blive presset hvis græsset er blevet lidt for langt..
Hej Gubbe..

Tror du i længden vil blive en smule træt af batteri, og min personlige erfaring med folk der køber plæneklipper enten med ledning eller batteri er de ikke får den klippet, for det er oftest noget fandens bøvl og bruge. Og når så plænen har fået en lille smule længde spørger de om de må låne min på benzin da deres egen el ikke kan magte opgaven..

Er selv dit eget valg, men overvej det grundigt inden du køber noget du hurtigt bliver træt af.
Hvad er bioklip???
Her er det omvendt , når naboens benzin klipper giver op låner de min bosch el klipper som klarer selv det højeste græs .
Man kan ikke sammemligne el og benzin klippere uden at kende HK / Watt...............
Batteriklippere skal man holde sig langt fra , bare græsset er blevet lidt halvhøjt , har de problemmer og tømmer batteriet hurtigt.............

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Bioklip betyder bare at græsset ikke bliver smidt ud lige efter det er slået, men bliver slået over flere gange inde under skjoldet, også spredt over plænen som så kan gøde græsplænen.. det er dog mest smart hvis man klipper sin plæne rimelig tit, hvis man venter med at klippe den til den er blevet godt lang, så har plæneklipperen det hårdt, også efterlader den også store bunker at slået græs efter sig..
Annonce
Jeg fandt faktisk denne her i dag. Den ser faktisk meget interessant ud. Med to store 4,0 ampære batterier og bioklip og en stor opsamler.

Det kan godt være mange af jer foretrækker benzin klippere, men jeg foretrækker nu en elektrisk klipper.

Har som sagt haft lånt min nabo's elklipper og har været meget godt tilfreds med resultatet. Én gang var græsset ret langt og jeg måtte bruge to 2,6 ampære batterier for at komme igennem hele plænen.

Min plæne er ikke særlig krævende - 350 m2 helt ny og flad plæne uden bede eller andre ting i vejen.

http://www.johannesfog.dk/vareinfo.asp?AfdId=4&GroupId=66&VareGroupId=6150&VareId=9105248&page=1





Det er rigtigt at bioklip er når den ikke smider græsset ud men istedet omdanner det til bio masse der ligger sig ned i græsset som gødning. Men inden der opstår misforståelser og folk begynder og lukke for deres sideudkast i den tro at de så har bio klip så er det ikke så simpelt. Klingen er anderledes og er lavet så spidsen først slår græsset hvorefter klingen længere inde har en anden udformning en smule længere oppe som igen bearbejder græsset. Er denne klinge udformet rigtigt og der bliver lavet vedligeholdelse på den kan den godt æde rimeligt tykt græs uden det kan ses efter klipningen.

En god ide er dog som minimum en gang om året og køre med en vertikalskærer, alternativt har jeg set man kan få en anden klinge til alm græsslåmaskine (skal have jern skjold og ikke plastik)med 2 fjedre på der kan lufte plænen, kender dog ikke effekten af den. Men formålet er og få noget luft ned til græssets rødder da det efter mange gange med bioklip kan blive iltfattigt i jorden.

Og ang hk/Kw. Ja har da en del og sige men det har mindst ligeså meget og sige hvordan maskinen er opbygget. Har selv en med 160 kubik Honda motor. Der er 56 cm klippebredde og bio klip på. Lånte så en kort overgang en af en ven. Hans var en 190 kubik b&s motor med 46 cm klippe bredde. Den havde en del sværere ved og klare højt græs. Trods en lavere fremkørselshastighed...


Også til spørger... Synes da du skal prøve den du har fundet... Personligt mener jeg batteriet skal op på mindst 4,5 AMP og 36 volt før der er bare lidt kraft og sidst jeg kiggede kostede et sådan batteri i ordentlig kvalitet 3000 kr...
Bare lige for at afslutte min tråd.

Jeg endte op med at købe denne Ryobi.
http://www.johannesfog.dk/vareinfo.asp?AfdId=4&GroupId=66&VareGroupId=6150&VareId=9105248&page=1
Som er på batteri og har bioklip som jeg søgte i starten af tråden.
Får den leveret idag, så glæder mig til at prøve den når plænen er tør igen.
Tak for jeres input.

Jakob
tillykke med den, håber du bliver tilfreds
Kan vi håbe på en anmeldelse af maskinen, når den er blevet prøvet under forskellige forhold?

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis