Start af Yanmar 2GM20F

Der skal ofte trykkes på startknappen flere gange, førend motoren tørner. Når først den tørner starter motoren rimelig hurtigt. Det virker som om startkontakten giver dårlig kontakt, men jeg har også mistanke til selve startmotoren eller batteriet. Sidstnævnte er ca. 5 år gammelt, men spændingen er som regel omkring 12,6 volt. Er der nogen som kender disse symptomer og evt. kan udpege hvad problemet er? Det er ikke så sjovt at køre klar til at sejle i havn, og at jeg så kommer i tvivl om jeg får startet motoren.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Når du trykker på startknappen, og der ikke sker noget, falder spændingen så (volt).

Prøv at efterspænd alle elektriske forbindelser incl. stell forbindelser, og afmonter og rens hvis der er ir.

Jeg har haft samme problem, løste det med at montere et hjælperelæ ved startrelæ.
Emnet har været her på siden tidligere og det er noget med dårlig forbindelse ved en sikring i ledningsnettet.
Hilsen JOY

<p>&#160;</p> <p><strong><em>&#160;&#160;&#160; KH</em></strong></p>
Tak for svar.
Når der ikke er nogen reaktion ved tryk på startknappen falder spændingen ikke.
Jeg "pillede" lidt ved ledningerne omkring sikringen til startmotoren, hvilket medførte at spændingen til start forsvandt helt. Senere efter at have åbnet sikringsholderen kom spændingen tilbage. Sikringsholderen er holdt sammen med tape og virker ikke stabil, så den må jeg udskifte.
Når der kom strøm til startmotoren tørnede den ret trægt, så jeg har besluttet at få nyt batteri.
Mit store problem er at der er meget lidt plads ved sikringsholderen, jeg kan kun få 1 hånd ind til den, så det bliver svært at crimpe/lodde en ny sikringsholder på ledningen. Jeg vil prøve at finde en anden type sikringsholder end den nuværende til glassikring.
Skrevet af SejlNovice på 03 jun 2014 16:41

Mit store problem er at der er meget lidt plads ved sikringsholderen, jeg kan kun få 1 hånd ind til den, så det bliver svært at crimpe/lodde en ny sikringsholder på ledningen. Jeg vil prøve at finde en anden type sikringsholder end den nuværende til glassikring.
Brug den her type: Link.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg fik ikke skrevet at jeg havde besøg af en mekaniker som sagde at startmotoren var gammel og trængte til at blive udskiftet. Jeg købte en ny startmotor billigt og udskiftede den selv. Derefter var problemet løst.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis