Renovering af indvendig murværk

Hej allesammen.

Min kæreste og jeg har lige købt et hus fra 1972, i husets entré er der år murstensvægge. Vi kunne godt tænke os at male væggene hvide (det er gule mursten). Fugerne er ret dybe så spørgsmålet er følgende: Maler man direkte på murstenene, fylder man bare fugerne, vandskure det eller noget helt andet?

Det skal siges at jeg er helt nybegynder i gør det selv verdenen men kunne godt tænke mig at "prøve" at gøre det meste selv, i det omfang jeg kun kan..

I kommer helt sikkert til at høre mere til mig fremover
Hilsen Mikkel
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
om du vandskure eller ej, har ikke nogen betyding ud over det visuelle kosmestiske look nogen kan bedst lide en vandskuret væg andre kan "leve" men en murstensvæg der blot er malet. så mal du bare løs hvis det er mustens væggen du gerne vil se med en hvid maling på
tjah om det bliver pænt kommer vel an på øjnene der ser på det, vel lidt ligesom med kvinder nogen er til morderen andre til datteren :-)

rent personligt er jeg KLART til en vandskuret væg der bliver malet frem for en ren mustensvæg der bliver malet, det ser lidt for billigt og simpelt ud til min smag, men som sagt smag og behag.
Nu kan det godt være jeg spørger rigtig dumt.. skal fugerne fyldes ud inden der vandskures?
nu er det indedørs og så ville jeg blot fylde fugerne op imens du trækker "pudset" over muren og så sørge for at det kommer godt ind i fugerne ved at presse det ind med fugebrættet/stålbrættet.
Annonce
Okay, mange tak
Den mur skal helt klart vandskures, eller filtses som det egentlig hedder - det bliver I gladest for, er jeg sikker på.
Klimaet indenfor er jo rimeligt medgørligt, i forhold til hvis det havde været en udendørs mur, så træk du bare noget vandskuringsmørtel på med et pudsebræt. Det havde jeg gjort.
Der er masser af videoer på Youtiube, hvor de viser hvordan du gør.
Eks denne her: https://www.youtube.com/watch?v=T2ata36FdEw
Vil du bare trække vandskuringsmørtel hen over de dybe fuger, uden at havde gjort noget ved dem først?
det ville jeg klart gøre og har for øvrigt selv gjort det i min egen stue uden problemer
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også