polo 9n skift af bøsninger i bagbro

Hej til alle.
Jeg har jo fået min polo hjem fra Sverige ( Forsikringen sagde god for at jeg kørte den til grænsen på svenske plader)
Problemet er så at synsmanden sagde at bøsningerne i bagbro skulle skiftes. Jeg har så købt disse: http://www.skruvat.dk/Lejring-akselskaft-P83288.aspx  de er ens til begge sider, men når man ser dem fra enden så ser de sådan her ud se billed. Er der nogen der ved hvordan de skal vende? Den viste side er den der skal pege ind mod mitten, men hvordan skal den drejes. I følge min Hayens så skal den lille gummiuddut vende ned mod der hvor ringen som bøsningen bliver presset i, er svejst på broen. Men hvis man vender dem begge sådan så kommer halvbuen med gummiet på til at vende modsat hinanden.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke se hvordan de gamle vender...
Hej Je-ns.

De ser ikke ud som de nye. De er noget med at de oprindelige ikke var gode nok. Derfor en ny slags.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Hej Kovas
Nu skriver du "bagbro"  men er det ikke de underste bærearms bøstninger foran du mener ???
Prøv i alle tilfælde lige at kigge på   denne her side - der er rigtig mange guldkorn at hente http://www.pimpowski.de/anleitungen.htm
Hilsner Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej.
Tak for Jeres svar.

@Polobjørn  Nu er jeg ikke nogen ørn til tysk, men så vidt jeg kan se så er der ikke noget der om mit spørgsmål. Det er bagakselophænget. Der sidder en gummibøsning hvor akslen er hængslet på karossen. Det er meningen at innerbøsningen skal spændes så hårdt at akslen vipper i gummiet. Hvis du forstår.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Jeg tror ikke det spiller den store rolle med dem der. Umiddelbart ville jeg vende dem så åbningen vender bagud. Et godt råd er at spænde bøsningerne når akslen står på jorden, så vrider den ikke så hårdt i gummiet.

Skrevet af grossmann på 02 jun 2014 21:51
Jeg tror ikke det spiller den store rolle med dem der. Umiddelbart ville jeg vende dem så åbningen vender bagud. Et godt råd er at spænde bøsningerne når akslen står på jorden, så vrider den ikke så hårdt i gummiet.
Hej grossmann.

Tak for svar.

Jeg har også nu studeret bøsningerne nærmere og er nok nået frem til nogenlunde det samme.
Det foreskrives også at bøsningerne spændes når de er belastede. Så det er et godt råd.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis