Linjedræn nedsivning

Hej forum


Jeg skal til og lave en terasse som kommer til at ligge lidt lavere end det omkringliggende terræn, derfor kan jeg godt være bange for at der kan komme til at stå vand ved kraftige regnbyer/sky brud. Min tanke er derfor at grave et linjedræn ned. Men hvad er mine muligheder, hvis jeg ikke ønsker at skulle ud og grave faskiner ned, eller tilslutning til eksisterende tagnedløb / sandfangs brønd. Kan man evt hulle linjedrænet i bunden således at vandet siver ud på naturligvis. Nogen der har erfarring ?? Har også tænkt på, at man kunne grave nogen lodrette kloakrør ned, som man lavede en masse huller i, som man satte under linjedrænet. Det ville være nemt, vha. Et pælebor.

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer helt og holdent an på, hvilken undergrund du har. Er det ler, går den ikke, er det rent grus, så går det nok.
Jeg ville bestræbe mig på, at få vandet ledt væk fra huset på en eller anden sikker vis.

Med venlig hilsen
ktm

 

Vi har meget sandet jord. Her er intet ler

Der ligger en terasse nu, og der har ikke været noget problem med vand, men kan lige så godt tage sin forholdsregler når man laver nyt. Terassen får jo fald væk fra huset mod haven, så det er for enden af terassen, mod haven, at linjedrænet skal ligge 4 meter væk fra huset.

Når man kigger på plastmos hexaline linjedræn, er der en masse blanketter der kan slåes ud i bunden, hvis man nu slog alle væk ??

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Uden at kende dit terræn, skal jeg ikke klåge endegyldigt!
Jeg er bare selv ret hysset med at få vand ledet væk og har lavet en del forholdsregler med terrænreguleringer og dræn for ikke at blive oversvømmet. Jeg har oplevet at få 110 mm regn på 2 timer. Det var voldsomt og gav stof til eftertanke!! Og vi får sikkert ikke mindre i fremtiden, hvis vi skal tro på "de klåge".

Med venlig hilsen
ktm

 

Så du mener at jeg skal over i en sandfangsbrønd ? 

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Hvis du bor i sandet jord kan du bare ligge en drænslange ud, jo længere jo mere vand kan akkumulere. Specielt fordi det er sandjord burde sagtens kunne gøre det sådan.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Annonce
Skrevet af SilverLine på 02 jun 2014 17:13
Så du mener at jeg skal over i en sandfangsbrønd ? 

Det skader aldrig med en rensebrønd etc.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af Fiahgt på 04 jun 2014 05:58
Hvis du bor i sandet jord kan du bare ligge en drænslange ud, jo længere jo mere vand kan akkumulere. Specielt fordi det er sandjord burde sagtens kunne gøre det sådan.

Skal sådan en drænslange tilsluttes noget ?

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis