Foring er i motor

Hej
Har en Perkins A4.248 motor. Den holder vand i olien.. Er nu i tvivl om foringer. 
For ingen ser sådan ud
http://www.grene.com/shop/action/item_11000_-11_-38786_-1695756700_-791G-11904G-61257G-260497_-148_Foring+A4.248+med+flammekant

Er dette en tør foring? Umiddelbart kander ikke findes nogle bund pakninger til foringen. 
Hvis såfremt det er en tør foring, har denne vel intet med kølevandet at gøre? 
Er der nogen måde man kan konkludere hvilken foring det er galt med, sådan våd foringer generelt. 
Mvh alex 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er meget almindeligt med våde foringer i traktormotorer, og da den viste har krave for oven, er jeg ret overbevist om, at det er en våd foring. Det er dog ikke ensbetydende med, at du bare lige kan pille dem ud, og det kan være meget vanskeligt at se, hvad der er hvad i en gammel beskidt motorblok.
Jeg holder en kølig på, at det er våde foringer, og dermed kan den sagtens være årsag til sammenblandingen af olie og vand.
Har selv en Supermajor med lige netop det problem!

Med venlig hilsen
ktm

 

Paknings udvalget ses herhttp://www.grene.com/shop/action/product_11000_-11_-148_-87192100__-791G-11904G-61257G-271363_Pakninger
Naarrhh, de ipressede foringer jeg har haft med at gøre, har nu ikke haft krave, Jeg har dog fået specialfremstillet nogle med en kraftig krave, men det er en helt anden og lang historie!
Våde foringer, som jeg kender til, skal lande i boringen på f.eks. en o-ring eller pakning, som ligger på et fremspring. Jeg har ikke set nogle med flere o-ringe, men det er jo slet ikke ensbetydende med at det ikke findes!!
Jeg vil også mene, at den korrekte o-ring kommer sammen med evt. nye foringer. Det er i hvert fald det jeg har oplevet.

Men i øvrigt kan en tør/ipresset foring sagtens have kontakt med kølevand, men der er så typisk ikke i bund eller top, men ind til vandkanaler i blokken. Sådanne foringer presses i under et voldsomt tryk, og skal efterfølgende bores op på mål og blokken planslibes.

Med venlig hilsen
ktm

 

Okay ja der er mange motorer til..
Sidder og kigger i værksted bogen for motoren, der er hverken illustreret eller skrevet noget med tætnings, så mon ikke det er tørt foringer..

Det ser ud til jeg kan nøjes med en Toppakning så..
Annonce
Ja foringer der har kontakt til vand, gennem blokken har jeg set.. En sådan har jeg selv presset i, kølet med tøris gik den i hullet som ingenting.. Det var i øvrigt på en Perkins v8'er så man har øvelsen inden man er færdig
Skrevet af subwoof på 01 jun 2014 19:49
Ja foringer der har kontakt til vand, gennem blokken har jeg set.. En sådan har jeg selv presset i, kølet med tøris gik den i hullet som ingenting.. Det var i øvrigt på en Perkins v8'er så man har øvelsen inden man er færdig

Og ingen opboring efterfølgende????
De tørforinger jeg har haft med at gøre, har skulle have >10 tons tryk og skulle bores meget efter, for at komme i Std., ikke bare honing.
Våde foringer skal smøres med en speciel tætningsmasse, ofte Hylomar, og kræver også et noget bestemt tryk, måske op til 1 ton.
Viste din toppakning svaghedstegn?

Med venlig hilsen
ktm

 

Ingen opboring kun honing.
Har skiftet Toppakningen for et år siden, og jeg er ret at sikker på at jeg fik den forkerte. Der er 2 typer har jeg efterfølgende fundet ud af, en beregnet til mejetærsker og en til traktorer. Jeg fik mejetærsker modellen, da de bestemt mente der ikke var forskel. Men det er der, kompressionen og flammekanten. Derved passer Toppakningen jo nok ikke hårdt nok omkring foringen.
Jeg fandt disse 2 videoer, desuden på en a4.236 motor som er nærmest identisk med min
http://youtu.be/o_MKFkztBHw
http://youtu.be/GjJ037rRbNg

I øvrigt som jeg gjorde det på v 8 eren
Det du viser der, er det jeg kalder for løse foringer, hvilket forklarer, hvorfor du ikke har fået boret foringerne efter montage.
Der skal du være helt sikker på, at foringerne stikker en krillimeter ovenud ift motorblokken, Ellers kan toppakningen aldrig komme til at holde, og slet ikke hvis dine foringer er sunket ift. motorblokken. Højden justeres undertiden med shims/pakninger under bund eller krave på foringen.Du må igang med en retteskinne og kontrollere, hvor du har foringerne.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis