Støbe gulv over flere gange i kælderen?

Hej.

Er det muligt/ forsvarligt at støbe et kælder gulv over flere gange, evt. støbe hvert rum enkeltvis, 3-4 små rum og så evt. støbe et stort rum på 30kvm i en omgang?

Kan jeg gøre det og hvordan skal jeg evt. lave samlingerne? med gummi fuge, flamingo iso eller? samt kan jeg selv støbe nogle rum og få beton udefra ved det ene store rum?

Be Smart - Not Stupid..

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja da, er ikke noget problem.
Støbeskellet laver du jo bare under døren ved hvert rum.
Koludabyg.

hvordan skal jeg "lave" støbeskellet så? Bare plan og lodret?

Skal siges der kommer ingen isolering under beton, der er sand "bund" hvor der bliver lagt et rionet regner jeg med og så beton, det er vel ikke nødvendigt med dampspærre?


Be Smart - Not Stupid..

Jep...

Ingen damspærre nej, jeg ville dog have lagt isolering i, både pga. den isolerende effekt, men også den kappilar brydende effekt, som minimer risikoen for optrængen fugt i gulvet.
Lofts højde og mangel på lyst til at understøtte soklen forhindre mig i at smide isolering ud.

Det er ren sand 50cm ned under nuværende gulv og sokkel er det ik nok til sy forhindre vand nede fra?
Hvordan ville du lave støbeskel?
Mvh

Be Smart - Not Stupid..

De gange jeg har lavet tilsvarende uisolerede gulve, har jeg lagt en kraftig plasticfolie under betonen.
Det har betydet dejlig tørre gulve, selv om området omkring bygningen jævnligt er noget fugtigt.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis