Miele fryser: kompressor starter, men stopper igen efter 5sek

Hej 

Jeg har købt et brugt Miele køle/fryseskabskab 

Det virkede fint hos den tidligere ejer, men da jeg kom hjem med det virkede fryseren ikke

Først troede jeg at det var fordi vi transporterede det liggende på siden, og ikke ventede i 24 timer før vi startede det, men efter at vi har ladet det stå forsøgsvis i 48 timer uden strøm, og det stadig ikke starter, tror jeg ikke at det er det der er problemet.

frysekompressoren klikker, brummer/vibrerer som om den kører, og stopper igen efter 5 sekunder. så går der nogle minutter, og så klikker den igen, brummer, og stopper efter 5 sekunder, og sådan bliver den ved uden at der bliver koldt inde i skabet.

Der absolut ingen ydre tegn på at der er noget defekt

Jeg har læst om at det måske kan være et startrelæ eller en kondensator, men de dele kan jeg ikke finde på nogen af hvidevarereservedele-siderne?

Er der nogen der har en ide?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
mange tak, jeg har afmonteret den og sendt en mail til nettoparts med de her billeder, for jeg kan ikke finde delen på deres side..
Køleskabet hedder Miele KF 7662 S


mange tak, jeg har afmonteret den og sendt en mail til nettoparts med de her billeder, for jeg kan ikke finde delen på deres side..

Hei VWMorten, hjalp det å bytte starte relé?


Gh

Jeg har nøjagtigt samme problem med mit kølefryseskab

det er også et Miele har skrevet med Nettoparts de mener også det start relæet og har et til 450 kr


fixerix

Er der nogle der har erfaring dette problem




fixerix

Hvis det har ligget ned og man ikke har ventet 24 timer med at tænde, så dør kompressor med det samme. Det er pga. Olien bliver blandet med kølemiddel og så er det lige til skraldespanden. 


Apollo14dk - Elektriker af guds nåde. Dog hjemmegående pt. pga. arbejdsskade
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis