Plæneklipper starter fint men går ud efter 5 sek.

Det er en gammel fin Ginge med en Prisma 37 motor. Der er lige skiftet tændrør og luftfilter. 
Hvis jeg går over til maskinen og hiver i snoren sker ABSOLUT ingenting. 
Hvis jeg går over til maskinen og trykker 5 gange på karburator pumpen og hiver i snoren starter maskinen og kører fint i 5-7 sekunder og går ud. 
Hvis jeg hiver i snoren lige efter den er gået ud sker ingenting. 
Der er en lille fjerderanordning under karburatoren og trykker jeg den op, løber der benzin ud af bunden. Der er også en skrue med fjeder på oversiden af karburatoren, lige ved gaskablet. Den aner jeg ikke hvad bruges til.
Naturligvis holder jeg dødmandshåndtaget op. 

Er der nogen der har nogen gode ideer..? Det skal lige siges at den faktisk lige for en uge siden klippede hele græsplænen. Ikke særlig godt da den steg og faldt i omdrejninger. Og gik ud hvis der var for meget græs.

Jeg ved man kan købe en ny men jeg vil lige prøve at give denher en chance mere.
Mvh Peter

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne godt lyde til at den trænger til en rensning af din karburator, eller en ny membran.
Karburator og benzintilførelsen vil jeg lige gennemgå nøje. Men hvad er det for en membran hvad bruges den til..? Sidder den til at komme til..? Jeg har hørt mange snakke om den men det er ikke noget jeg har stødt på..selv ikke efter mange karburatore på motorcykler.

Det er når tanken ligger under karburatoren, at der er en membran, der samtidig er pakning mellem karburator og tank.

Din ser nok ikke sådan ud, men princippet er det samme, som på denne film.

www.youtube.com/watch?v=fdFrniPyBwE

Ok. Det viste da hvordan den fungerer. Men på min sidder tanken ved siden af med en benzinslange vedhæftet. Jeg prøver at rense mm. Ellers bliver det en ny. Prøver lige og skriver.
Måske der er hjælp og finde her: Link. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis