Ivar plank

Hej

Jeg skal til at montere ivarplank på klinke.
Jeg har håndsav, håndholdt rundsav, vinkelsliber.

Hvad skal jeg vælge at skære mine planker i smig med?

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Køb en negativ fortandet klinge til din rundsav så kan denne anvendes til det.

Kan man ikke bruge en almindelig, diamantskæreskive i rundsaven?

Jeg har savet masser af plane eternit plader, med en diamantskæreskive i min dyksav.

Jeg brugte en billig en fra XL, af fabrikatet CARAT.

0301 0926C CDTS

Jo, det kan man også, det sviner dog en del mere så husk godt sug på...
bare for at være nysgerrig men hvorfor skal du skære dine ivarplanker i smig, for hvis de skal rundt om et hjørne vil det give et LANGT bedre resultat at bruge en af de hjørnelister som ivar har den kan du desuden få i den samme farve som ivarplanken, jeg har sel monteret en del ivarplnaker efterhånden og jeg vill ikke tirde binde an med at skære dem i smig og få et godt resultat ud af det men..... måske har du et topprofessionel kapsav der kan skære 100 % i smig og ikke bare 99.99 som min for på min ville det ikke blive et godt resultat som jeg selv ville være tilfreds med, jeg er nok bare perfektionistik :-)
Mon ikke det er fordi det er en gavl der skal beklædes...
Annonce
Det er er gavl, der skal beklædes.

Tak for jeres indput.

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

Det er altså noget nemmere med en kap/geringssav, som kan fås i en rimelig kvalitet hos onkel harald ( Sheppach med teleskop ).

Har selv sådan en til ca. kr. 800,- og den har jeg brugt til masser af opgaver efterhånden med et tilfredsstillende resultat ( kan selvfølgeligt ikke sammenlignes med en Festool, men nøjagtig nok til sådanne opgaver ). Og når så først du har fundet smigen første gang er du sikker på at have den samme hele tiden.

Men som koluda skriver er du nok nødt til at investere i en anden klinge - standardklingen er for grov til eternit.

http://www.harald-nyborg.dk/p9476/scheppach-kapoggeringssav-mss8

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Ok - tak for jeres svar,
når der nu er skåret, skal der lidt maling på enderne. Jeg skal lave hvide underbrædder på 45 cm stykket og har en masse blank acrylmaling til træ og metal inde / ude i hvid til overs. Er det dumt at bruge det maling til ivarplank enderne??
Jeg forestiller mig den helt smalle rulle og vupti, tørre i 5 min og så kan pladen monteres.

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

Monterer selv hardie planker ligenu. Malingen tørrer med lynetshast. Men ellers er det kunhvor det kan ses de bliver malet for der hvor de ikke kan ses kan de ikke blive våde

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også