Opel Vectra B 2.0 1996 X20xev. For Høj Co Forurening

Jeg har nu været til syn 5 gange, og dumper hver gang på co er for høj ved de 2000 rpm. 

Jeg vedhæfter et billede af alle tallene fra testen.

Jeg har skiftet katalysator, købt i biltema til en 2.0 til 4.0 motor.

Jeg har prøvet service rens fra bell ad.

Kørt bilen varm gør det næsten lidt værre nogle gange.

Fået tjekket om fejlkoder der er ingen og labdamsonden regere som den skal, sagde mekanikeren.

Håber i kan hjælpe mig? 


18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Denne side kan muligvis hjælpe:
http://www.aircare.ca/repinfo-ere-causes-co.php

Bent.
Tak for linket må lige snakke med min mekaniker om det kan hjælpe

Tager gerne imod flere indlæg
Er udstødningen helt tæt? Jeg tror det er din katalysator når co stiger med omdrejningerne. Det kan godt være den fra Biltema er ny, men jeg tror en tom blikdåse ville give samme effekt.


 

Ved ikke om udstødningen er helt tæt skal lige tjekke det lyder ikke som om den er utæt det vel bare at tage en klud tænde motoren og mase på bagpotten og går den ned i rpm og så slukker er den tæt eller forsætter den er den vel utæt er det ikke sån jeg tjekker det?

Ved ikke med luftfilter hvor gammelt det er kan være 5 år gammelt har glemt at tage det ud til syn for at se om det hjalp.

så prøver at skifte tændrør og filter se om det hjælper

Er der andre ider
Ja jeg oplevede for år tilbage noget lignende, med en Astra. Ingen fejl på noget som helst. Motoren brugte dog noget olie, og det viste sig at være det der var galt. Der havde jeg prøvet at skifte alt såsom kat, lamdasonde, luftfilter, tændrør, styreboks og jeg ved ikke hvad. Da det ikke var min egen bil, men min gamle mormors, så vidste jeg ikke at hun lige var kommet til at køre den tør for olie, så lampen lyste, og bare havde fyldt olie på igen. Men det havde motoren altså taget skade af.
Der måtte en anden motor i, da det både var hurtigere og billigere, end at renovere den gamle
den bruger godt nok lidt olie men fik af vide at de andre tal så ville være dårlige og ikke co'en
jeg har ihvertfald dumpet en enkelt gang til syn pga luftfilter, synsmanden snakkede ellers både ny lambdasonde og motorjustering, men da jeg åbnede dåsen til filteret var det MEGET sort, smed et nyt i og synede bilen uden anmærkninger, faktosk var der ros for at den brændte så rent

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Jeg syntes at kunne huske at det ikke er super beskidt men må lige prøve at fjerne det og så skifte tændrør og prøve en gang mere med synet
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis