Opel Vectra B 2.0 1996 X20xev. For Høj Co Forurening

Jeg har nu været til syn 5 gange, og dumper hver gang på co er for høj ved de 2000 rpm. 

Jeg vedhæfter et billede af alle tallene fra testen.

Jeg har skiftet katalysator, købt i biltema til en 2.0 til 4.0 motor.

Jeg har prøvet service rens fra bell ad.

Kørt bilen varm gør det næsten lidt værre nogle gange.

Fået tjekket om fejlkoder der er ingen og labdamsonden regere som den skal, sagde mekanikeren.

Håber i kan hjælpe mig? 


Jeg har nu været til syn 5 gange, og dumper hver... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Jeg lærte ved det seneste syn af vores Avensis fra 99 at udstødningen skal være 100% tæt, og det burde være nok med en inspektion for sorte udslip. Alle samlinger skal være med pasta og køres helt sammen. Jeg har måttet skære nogle samlinger ud og erstatte dem med muffer for at få det tæt.
Det betød for mig forskellen mellem dumpet og godkendt.


mvh

 varmetossen

kølevandstmperaturføler
Ja eksmek. Det er jo faktisk en rigtig klassiker. Jeg havde helt glemt den.
Nogle der ved om jeg kan bruge karburator sprit og hvad sker der hvis jeg gør og hvor meget skal jeg bruge

filtret var ikke meget beskidt men heller ikke meget rent egr ventil ikke blændet af og heller ikke stoppet så tror ikke problemet ligger der
Annonce
Så fik jeg hevet ventilen af og her er et billede er den beskidt kunne bevæge den lille kugle fint som er i det ene hul så er den vel ok??
Link:
http://www.bilgalleri.dk/fotoalbum/diverse_bil/127029-vectra_b_1996_2_0_16v_egr_ventil?status=1
Det er j en ventil, så kuglen skal slutte tæt "den ene vej"
Kan den også kan trykke den ind og så hopper den ud igen og sidder hvor jeg så kan trykke den ind igen og membranen bevæger sig også
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis