Fuge mellem trappe og væg

Hejsa folkens

Vi skal til at have malet opgangen, og ved nærmere kig kan jeg se der skal fuges hist og pist hvilket ikke er noget problem, men er blevet lidt i tvivl om mellemrummet mellem trappen og væggen er for bredt til at blive fuget og om man ellers skulle sætte en form for liste op, mellemrummet er på omkring 1cm bredt og 10-20cm dybt ??  har vedhæftet et par billede til hjælp.

på forhånd tak
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bagstop i, også efterfølgende en overmalbar byggefuge, så skal det nok holde.
Jeg har den holdning at man ikke skal male på en elastisk fuge da der nok ikke findes en maling der er lige så fleksibel som fugen og malingen vil revne når fugen bevæger sig.

Altså bagstop og en MS fugenasse.
Husk at det skal være rund bagstop i den rigtige størrelse, og fugen skal være ½ så tyk som den er bred på midten.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg ville også bruge bagstop og en MS Polymerfuge, det bliver virkeligt flot og langt mere elegant end en liste.

Dog ville jeg helt sikkert male den over, da Polymeren bliver lidt "klistret" i overfladen og dermed lynhurtigt bliver sat til i nullermænd, hår og lignende.
Desuden gulner den også forholdsvist hurtigt.

Det er yderst sjældent at vi oplever at malingen revner oven på fugen, særligt en lidt mere glansfuld maling f.eks. en glans 10 er mindre tilbøjelig til at revne på den.

Skulle malingen krakelere lidt har vores løsning, som har virket hver gang indtil nu, været ret enkel, vi har malet fugen en gang til og det har virket perfekt

God arbejdslyst

Med venlig hilsen
Martin

www.malermester-hansen.dk
Ja, fugen har det med at beskidt hurtigt, og kan dårligt tørres ren, da overfladen bare snuller til.

Derfor ville jeg også male samtlige fuger hvor det er muligt, da det så er nemmere at holde rent fremover.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også