Hvilken bil er den bedste

Hej LDS...
Et ret svært spørgsmål og nok et hvor det er svært og nå til enighed.

Men har nu et stykke tid gået og kigget på brugtmarkedet af biler, Og på de kommentarer folk har til de enkelte biler. 
Synes enten så har de store problemer mekanisk eller også er de slemme til og få rust (selv om de undervognsbehandles.)
Så ville høre herinde hvilken bil i ville anbefale.?
Krav er den skal kunne trække trailer på ihvertfald 1500 kg,
have ok lavt brændstofforbrug,
koste max 150.000 kr.
Have lavt km tal (max omkring 100.000) 
Den skal ikke være enormt sløv men er heller ikke ude efter en bugatti. (hvilket også ville overskride budgettet betydeligt )
Den skal være pålidelig, altså være godt bygget. 
Ikke have kæmpe rustproblemer. 
Den må max have 14 år på bagen.
Må ikke koste spidsen af en jetjager hver gang den skal have lavet alm service som eks Mitsubishi gør det grundet enormt dyre reservedele. 

Er ikke ude efter en specifik bil. Kun en anbefaling af hvilken i ville kigge efter som lever op til de ting jeg har listet. 

Har idag en mazda 323 F fra 99. Kører fantastisk, og er super rent mekanisk, ingen gearkasse problemer, motor problemer eller lign. Og har aldrig haft det. Men den har problemer med rust i skærmkanter hvilket jeg er ved og være lidt træt af. 

Har kigget lidt efter eks mazda 6 (problemer, rust)
Og har kigget efter BMW 330D (problemer, sluger en del brændstof.)

Håber i kan komme med gode forslag. 


Hej LDS... Et ret svært spørgsmål og nok et hvor... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg købte ny bil i 2009 (Citroren C4 Picasso ) Jeg havde 2 krav trailervægt 1500 kg og automatgear. De to ting gjorde at jeg havde meget få valg under 500000 kr. Så mit råd er at starte med at finde de biler der må trække 1500 kg for dem er der ikke så mange af mere, og  jo nyrere bil du kikker på jo sværere at det at få lov til at række 1500 kg.
Så har u jo en liste at vælge fra så er det nok mere overskueligt. :-)

Hilsen Jan

Med lidt forundring læser jeg om ALB's åbenbart triste erfaringer med Mondeo.
Der har jeg imidlertid nogle helt anderledes positive erfaringer.
Jeg har haft 2 1995, en 1.8 og en 2.0 STC, 1 1997 STC Diesel med den forkætrede 1.8 Endura motor og en 2000 2.5 ST200.
De har alle kørt >250.000 km når jeg har købt dem og ikke en af dem har svigtet urimeligt.
Dieselen var i særklasse fantastisk. Min kone brugte den som pendlerbil og kørte >100.000 KM, uden andre omkostninger end alm vedligehold. Den havde kørt 500.000 km da jeg solgte den. Da brugte den 1 liter olie på 16.000 km.
Den sidste, ST200 V6 er nok den mest underholdende at køre i, og er ganske god foran vores campingvogn på 1500 kg.
Reservedele til dem er utrolig billige i Tyskland

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej Badedyr..

At den skal være tilladt til og trække 1500 kg har jeg faktisk ikke set som det største problem. De fleste om dem jeg har kigget på har måttet trække fra 1500-1800 kg...
Den bedste bil jeg nogensinde har haft, var en himmelblå Renault 19 1,4 GTS fra 1989.
Jeg købte den hos Volvo/Renault i Herning i 2004 for 10.000 kr. Der havde den kørt godt 200.000 km.
Den havde absolut intet udstyr. Det eneste elektroniske var lyset og varme apparatet. Chokeren var også manuel med kabeltræk :-)
Den blev brugt hver dag til at pendle mellem Viborg-Århus og senere Århus-Silkeborg. Efter 5 års tro tjeneste, og yderligere godt 100.000 km blev den solgt for 8.500 kr.
På 5 år kostede den mig, udover værditabet på 1500 kr, ikke andet end regelmæssigt olieskift, luft- og brændstoffilter, tændrør samt nye skiver og klodser.
Og den startede HVER gang - også i -20 graders frost :-)
Faktum er at standard biler bliver tungere og tungere, jeg gætter på det er derfor de sættes til at kunne trække mindre, da de så kan køres kørekort kategori B, men skal ikke sige om jeg har ret..

Som tidligere toyota mekaniker, kan jeg kun pege på toyota, solide biler, som bare holder, dermed ikke sagt de ikke også koster penge at holde, men de er billigere på deres gamle dage end andre mærker

En avensis fra 2003 og frem lyder som det rigtige, ved dog ikke hvor meget den må trække..
Annonce
Hej.
Det er da godt nok et stort spørgsmål. Har nu i ca 5 år haft en Toyota Avensis 2.0 bz der nu har kørt 420.000 uden de store problemer. Det er en 99'er og sidste syn kostede kr 3000 inklusive 2 dæk. Den må trække 1400 kgog det også nok hvad koblingen magter.
Bedste bil ??
Range Rover classic med Toyota dieselmotor.
LandRover stw med Toyota dieselmotor.
Peugeot 505 GTV st.car 8 prs. turbodiesel automatgear.

Mvh

 varmetossen

Hej Pizzabager..

JA ingen tvivl om toyota laver fantastiske biler. Hvilket for dem der har set det, i den grad også er blevet bevist af top gear på den toyota 4x4 de ikke kunne slå ihjel trods meget ihærdige forsøg.

MEN... for det første synes jeg ikke en toyota er specielt pæn, (undtagen supraen) og de har meget de samme problemer med rust som mazda har... desværre...
Synes du skal kigge på Audi.
Skrevet af moggiDK på 06 jun 2014 07:39

Synes du skal kigge på Audi.


Jeg ved ikke rigtig med Audi, det er vel ikke for ingenting, at Audi kaldes for Hitlers sidste hævn.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis