Beklædning af værksted - forskalling eller krydsfiner?

Hej LDS'ere

Jeg er ved at bygge et lille opvarmet værksted på 16 kvm.
I den forbindelse er jeg efterhånden nået til at skulle overveje indvendig beklædning.

Ønsker at væggene skal være skruefaste så gips er ikke en mulighed. 
Jeg vakler imellem den klassiske løsning med 12 mm krydsfiner og en løsning med høvlet forskalling (22x100) sat lodret, helt tæt.

Begge løsninger ligger på samme prisleje, det er blot et spørgsmål om udseende.
Dog har løsningen med 22x100 et plus i form af ekstra tykkelse at fastgøre skabe osv i.

Er der nogen  der har prøvet lignende og ved om det ser pænt ud eller skal jeg  sigte efter krydsfineren?




13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg brugte tagkrydsfiner i 18mm, det fungere fint, jeg gav det noget hvid bejdse, og en vandbaseret gulvlak, så det fremstår lyst og rengørings venligt.

Jeg fandt noget billigt Junkers hvidunder, og gulvlak billigt, det var over sidste salgsdato men fejlede ikke noget.

Ok det havde jeg ikke tænkt over - det blev lige en tand mere avanceret.
Hvad om jeg så sætter en 3 mm masonit forskallingen og sætter dem tæt eller med luft imellem?
Og hvad er årsagen til brandkravet?
1 lag gips og derefter forskallingsbrædder. Det bliver måden at gøre det på så.
Det bliver i hvert fald stadig billigere end 22 mm krydsfiner i relativ pæn kvalitet.

Tak for rådene.
Har jeg også kigget på, men løsningen med gips + forskallingsbrædder koster 254 incl moms og så tænker jeg der ser lidt bedre ud da fladen bliver brudt af bræddernes kanter.

Og som man siger - er det besværligt, så er det godt
Skrevet af SBach på 30 maj 2014 17:44

Har jeg også kigget på, men løsningen med gips + forskallingsbrædder koster 254 incl moms og så tænker jeg der ser lidt bedre ud da fladen bliver brudt af bræddernes kanter.



Og som man siger - er det besværligt, så er det godt


Ja men mere besværligt at holde rent, især hvis du laver arbejde der støver-

Det kan der være noget om. Vil dog enten hvis make eller pigmentere brædderne så de ikke er så modtageligt for støv.
Vil også forsøge at holde det støvfrit med god udsugning på alle maskiner (skal fungere som et træ-værksted)

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis