Udyr i kompost

Hej har lige overtaget et hus som har en af de der grønne plastic kompost beholdere - jeg var ude med noget i den den anden dag og så den nu var fyldt med bænkebidere og myrer og så ikke en eneste orm dernede og det havde jeg set ved tidligere inspektion inden jeg overtog huset.
Er ikke den store havemand endnu - men vil lige høre om det er normalt og hvad skal jeg gøre ved det???
Der stod ved siden af komposten sådan en metalstangsfætter med modhager på - er den til at vende komposten og hvor ofte skal det gøres???

It's better to burn out than to fade away.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Da komposten er både fugtig, varm og fuld af "mad", vil den altid lokke alskens små fætre til.

I min kompost er der ud over bænkebidere, edderkopper, ørentviste også en hel del snegle, også de såkaldte "dræbere" 

Jeg har nu ikke nogle problemer med at komposten ikke bliver til jord, så bare rolig tiden er på din side  

Det med at vende komposten, kan være en god ide, men ikke såå nødvendigt. Det kræver dog at du er lidt opmærksom på hvad du hælder i beholderen.
Græs afklip, skal fordeles med noget jord eller nogle grene der er klippet i små bidder, for ellers kan det "brænde sammen" til en klump som det tager lang tid at nedbryde. 

I de tørre perioder, kan det være nødvendigt at vande komposten, men ellers kører den af sig selv. 

Jeg har 2  typer kompost beholdere.
En lukket plast beholder som din, der bruges til det grønne køkkenaffald.
En åben tråd beholder (faktisk er det "nettet" fra en palle tank) som jeg bruger til haveaffaldet.
jeg regner med at få endnu en trådbeholder, så jeg kan skifte mellem dem hvert andet år.  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis