Renovering køkken - skabssider

Jeg har købt et gammelt køkken til et sommerhus og det trænger til lidt opfriskning.
Jeg skal bl.a. have sat/limet tynde plader på noget sider på køkkenskabe, som nu bliver synlige. Nogle idéer til materiale? Skal være 2-3 mm tykt, kunne skæres i, fx i udskæringsafdeling i Silvan, Bauhaus eller lignende. Hvad kan blive pænt?
Jeg overvejer tynd plade m. folie udenpå. Idéer modtages gerne.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi har beklædt med plader der er beregnet til det (målene passer til skabskorpus). Vores er fra Ikea. Man kan save dem til. De fås i mange finish/look, men de er tykkere end du skriver.

Villa VilleValhal - gammelt hus, altid noget der skal laves

Selvklæbende folie er måske sagen her i dit tilfælde, blev brugt meget i 60erne' (i forrige århundrede) til vindues bundstykker ol.

Ved ikke om dette stadig kan fås, prøv at lede lidt på "nettet" måske har du held med at finde et produkt du kan bruge.

Alternativt:

Tapet eller fotostater kan måske oveni købet lakeres efterfølgende. 


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Min første tanke var ligesom maskinsnedkeren. Selvklæbende folie kan fås i både byggemarkeder og farvehandler, der er et mega stort udvalg i mønstre og farver. Jeg bruger det meget selv til alt muligt, Det er vandtæt og let at tørre af.

susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 


Kan man ikke også få noget der er tykkere, a la finer, men alligevel ruller som folie? Det kan nok bedre skjule kanter o.l. på skabet

Villa VilleValhal - gammelt hus, altid noget der skal laves
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis