Må daxtor easy2light gu10 230v 25 w være i direkte kontakt med dampspærre?

Det fremgår at man godt må være i kontakt med isolering pga f-hat mærket.

Men hvad med dampspærren. Vores elektriker har installeret dåserne med direkte kontakt op mod dampspærren. (Pe folie)

Er det en brandfarlig situation??
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det skulle der ikke være noget galt i, det er bedre de presser mod dampspærren, end at lave hul i dampspærren, så mister den sin funktion.

Spottene er jo godkendte, til direkte installering..

ok det har du selvfølgelig ret i - vil dog nødigt gå på kompromis med sikkerhed.

Talte med min elektriker som siger man evt. kan installere en daxtor safehat på dampspærren - så der ikke direkte kontakt mellem pe-folien og dåsen. 

Vil det være en god ide?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af cmortensen på 27 maj 2014 16:59
ok det har du selvfølgelig ret i - vil dog nødigt gå på kompromis med sikkerhed.

Talte med min elektriker som siger man evt. kan installere en daxtor safehat på dampspærren - så der ikke direkte kontakt mellem pe-folien og dåsen. 

Vil det være en god ide?
Hej Cmortensen.
Jeg ville også anbefale en safehat til opgaven - spotsene bliver jo rimlig varme da det ikke er LED. Damspærren kan evt. over tid smelte hvis spotten er tændt i mange timer.

Med Venlig Hilsen
Martin Rohr Jepsen
www.smartstrøm.dk Like os på facebook og få gode rabatter
Tak for svar. Ja skal have safehatten.

Mit næste spørgsmål går nu på kablerne der er brugt til spotsene. Det er angivet som 3g1.5 h05vv-f 50 rg. Er det godkendt til spots som kræver 90 grader varmebestandighed.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Pkaj kabel som du er den type som du henviser til er kun godkendt til 60 grader - men om de kan bruges til dine spots kommer an på en række faktorer.

F.eks. er tilslutningen på selve spotten, eller er tilslutningen ført væk på en metal plade?

Jeg bruger altid selv silikone kabel, da man altid er på den sikre side.

Igen ville dette problem være løst hvis man bruger lyskilder som ikke bliver nær så varme :-)

Med Venlig Hilsen
Martin Rohr Jepsen
www.smartstrøm.dk Like os på facebook og få gode rabatter
Spotsene er daxtor dl high Line og indsatsen er en easy2light gu10 25w. De kræver 90graders kabel.

Som jeg umiddelbart tolker det så har vores elektriker brugt forkert kabel til spotsene.

Er det til at skifte uden at rykke loftet ned?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis