B&S motor driller

Hej

Jeg har haft motoren af min craftsman havetraktor får at skifte pakdåsen ved drivakslen. Den kørte godt før, men spildte lidt olie. Efter jeg har sat motoren på igen, går den virkeligt dårligt, og skyder ud af karburatoren og kan kun lige akkurat holde sig igang med fuld choker og ingen gas jeg har tjekket stik osv.

Nogen der har et bud på hvad der er sket ?

PFH tak. Rasmus
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv lige og tjekke regulatoren for funktion. Du har højst sansynligt bøjet noget af stangværket eller der er faldet en fjeder af da du havde motoren af maskinen.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af RasmusM21 på 27 maj 2014 05:48
Hej, tak for svaret.
Hvordan tjekker jeg regulatoren ?
Ved at inspicere de forskellige komponenter for om de kan bevæge sig frit og fjedrene sidder som de skal. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Okay, jeg vil kigge på det når jeg kommer hjem.
Jeg synes symptomerne minder lidt om forkert tændingstudspunkt, kan man stille tændingen på sådan en mptor ?
Det er en 16 hk. OHV
Skrevet af RasmusM21 på 27 maj 2014 07:53
Okay, jeg vil kigge på det når jeg kommer hjem.
Jeg synes symptomerne minder lidt om forkert tændingstudspunkt, kan man stille tændingen på sådan en mptor ?
Det er en 16 hk. OHV
Øh, har du haft tændingen skilt af ???   Nej vel, lad nu være med og indføre endnu en fejl på motoren.  

Motoren skyder fordi blandingen er for mager. Men som sagt før, tjek lige regulatoren først. Hjælper det ikke renser du karburatoren og tjekker at svømmeren kan bevæges frit.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Jeg havde samme problem,altså den kunne kun køre med fuld choker og ikke megen gas,problemet blev løst ved at rense karburatoren meget omhyggeligt.

Mvh Jørgen.
Så har jeg makket lidt igen.. Jeg fandt fejlen, federen i Svinghjul/krumtap var knækket og svinghjulet havde drejet sig en halv omgang. Så er det jo ikke så mærkeligt at den gik lidt sjovt

Jeg skiftede federen, men den lavede samme nummer igen med det samme. Er der nogen som har en ide om hvorfor ?

Som jeg husker det, sidder svinghjulet  på en konus, har du rengjort aksel, og hullet i svinghjulet, det er bedst det er helt blank, og fri for fedtstof, smør gevindet lidt, og spænd møtriken til korrekt moment. (kender ikke momentet men skal spændes godt til)

Har du husket évt. skive?

Er det den rigtige not, der må ikke være slup-

Det var den rigtigte feder, resten var nok hip som hap

Jeg prøver igen imorgen med locktite og en ordentlig tilspænding
Skrevet af RasmusM21 på 27 maj 2014 21:47
Så har jeg makket lidt igen.. Jeg fandt fejlen, federen i Svinghjul/krumtap var knækket og svinghjulet havde drejet sig en halv omgang. Så er det jo ikke så mærkeligt at den gik lidt sjovt

Jeg skiftede federen, men den lavede samme nummer igen med det samme. Er der nogen som har en ide om hvorfor ?
Hmm, det lyder meget underligt. Det burde ikke kunne ske ved at skifte simmerringen modsat svinghjulet.  

Men grunden til noten bliver "klippet", er at møtrikken i enden af akslen ikke er spændt ordenteligt. Måske der ikke er rynker nok, så du skal have en skive under møtrikken  ???


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis