Vaskemaskine, 5,5 år gammel, pumpe-signal lyser

Hej

Jeg har en Bauknecht WAK 6750 vaskemaskine der er 5,5 år gammel (cirka). Når den har vasket et program i et stykke tid, lyser lampen rødt hvor der står pumpe. Har renset pumpe og afløbsslange, men der var ikke noget videre at komme efter. Kan det betale sig at få det fikset eller skal jeg købe en ny maskine?

På forhånd tak
Søren 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af pona på 26 maj 2014 21:21
Hej

Jeg har en Bauknecht WAK 6750 vaskemaskine der er 5,5 år gammel (cirka). Når den har vasket et program i et stykke tid, lyser lampen rødt hvor der står pumpe. Har renset pumpe og afløbsslange, men der var ikke noget videre at komme efter. Kan det betale sig at få det fikset eller skal jeg købe en ny maskine?

På forhånd tak
Søren 
Pumper maskinen ikke vandet ud eller hvordan? Er filteret stoppet? Kører pumpen hvis du sætte maskinen til centrifugering?
Om du skal købe en ny maskine afhænger af hvad et koster at reparere den. 5-6 burde ikke være nogen særlig høj alder for den maskine.


fase
Tak for svaret. Sidst jeg vaskede var en 60 graders vask som varer ca. 2 timer. Programmet stoppede med ca. 30 minutter igen hvor lampen lyste ud for pumpen. Nogle gange kan man godt starte programmet igen, men så stopper det igen efter et par minutter. Kan godt centrifugere og tømme, det tager 3 minutter.

Filteret er ikke stoppet
Skrevet af pona på 27 maj 2014 14:02

Tak for svaret. Sidst jeg vaskede var en 60 graders vask som varer ca. 2 timer. Programmet stoppede med ca. 30 minutter igen hvor lampen lyste ud for pumpen. Nogle gange kan man godt starte programmet igen, men så stopper det igen efter et par minutter. Kan godt centrifugere og tømme, det tager 3 minutter.





Det kunne være programvælgeren. Jeg ville da undersøge, hvad en reparation koster. Selvom jeg godt ved, at man ikke får meget for en tudse.


fase
Prøv lige at læse dette link: http://www.kandu.dk/spg105542.aspx
sidst på siden er måske løsningen på dit problem

Bjarne

 

Hej igen

Tak for jeres svar. Jeg har købt en ny. Kunne ikke selv fixe den, og alle sagde det ikke kunne betale sig at få den repareret, men det skal de jo sige. Ikke desto mindre har jeg købt mig en ny Bosch, og den fungerer upåklageligt... indtil videre
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis