Daxtor indbygningsspots og damspærre

I forbindelse med nye lofter har vi fået monteret spots på badeværelset. Der er anvendt daxtor easy2light gu10 25w.

Disse spots kan monteres direkte i isoleringen men hvad med dampspærren? Bagsiden af dåsen støder op mod og rører dampspærrren som ligger ca 6-7 cm over gipsloftet. Er det et ok eller skulle der have været monteret safehat? I så fald skal jeg nemlig have fat i vores elektriker!

Pft
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Safehatten er jo indbygget i daxtor easy2light. Det er det smarte ved den fremfor løs spot og løs Safehat.

Du kan se monteringsvideo og vejledning her: http://www.daxtor.dk/shop/cms-Daxtor-Montering.html

Jf. sidst i vejledningen er der kun en respekt-afstand til isolering mv, hvis lyskilden er på 35 watt - og kun rundt om dåsen (dvs der skal bortskæres isolering rund om dåsen, hvis pære = 35 watt). Ved din 25 watt må dåsen sidde direkte op ad isolering, som jeg læser det. Så ingen problem med dampspærren ovenover. Gå ud fra dampspærren ikke er brudt.
Ok super sådan læser jeg det også men kom i tvivl.

Dampspærren er ubrudt. Den ligger dog direkte oven på toppen af dåsen, dvs direkte kontakt. Derfor jeg tænkte om dampspærren kunne risikere at blive varm/smelte.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis