Kantsten i tørbeton ovenpå stabilgrus eller hvordan?

Hej

Jeg har gravet ud til en flisegang hvor der på den ene side er et bed og på den anden side er der græsplæne. Jeg skal have monteret flisekanter ind mod bedet og på den anden side af flisekanten skal fliser til sti etableres ud mod græskanten.

Jeg er lidt i tvivl om metoden. Skal jeg grave en rende i jorden og så lægge tørbeton  og sætte flise kanten i tørbetonen eller skal jeg smide noget stabilgrus ned i det udgravede stykke og så lave en rende til tørbeton og flisekant. Altså skal jeg lave rende i jord eller stabilgrus.

pft for gode råd.

tellme
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa

Kommer lidt an på hvad du forventer at bruge din flisegang til - hvis det "kun" er gang er det rigeligt at sætte kantstenen i tørbeton i en jordrende.

Skal der kørende trafik på din flisegang, skal bunden kunne bære og være stabil nok - her kan det være nødvendigt med en udskiftning af bunden.
Hej Jens

Tak for dit svar. Der skal ikke være anden færdsel end gang på nogle fliser som støder op til kantflisen.

Men bør jeg ikke lægge en smule grus i bunden og så tørbeton. Eller skal jeg bare "møje" tørbeton direkte ned i den udgravne rende og så sætte flisen?

Har gravet en rende på 20 cm nu og tænkte lidt jeg ville dække bunden med noget stabilgrus og alm. grus og så tørbeton. Men måske tørbeton slet ikke er nødvendig hvis jeg bruger nævnte grus?

hilsen
tellme
hej jeg brugte denne metode til mine kantsten. måske du kunne bruge det til noget.
http://www.sagranit.dk/uploads/images/vejledning-kantsten.pdf
tak for link :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis