Lygtepæl står i vejen.

Hej LDS.
Hjemme i min indkørsel står der en lygtepæl som står i vejen for at kunne udvide indkørslen en smule.
Grunden til at jeg vil have den flyttet er at jeg har fået firmabil som nu fylder så meget at vores egen bil ikke kan komme ind uden det giver buler.
Men... Det med at søge om at få sådan en sag flyttet, er det noget man bare lige gør? Og hvad vil det koste mig?
Den står længere inde end min hæk, så jeg mener jo den står på min grund, men det giver mig vel ikke lov til at bestemme hvor den skal stå?

Kort og godt, hvem tager jeg kontakt til og hvordan skal sådan en anmodning formuleres? Jeg har efterhånden fundet ud af at det ikke er ligemeget hvordan man spørger, og bestemt ikke ligemeget hvilken person i systemet man spørger.

Mvh Kenneth.


 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den lygtepæl er det gadebelysning mv., eller forsyner den kun dit hus?

Det er dit lokale energiselskab du skal kontakte...

Tjah, jeg ville nok vælge at kontakte kommunens tekniske forvaltning med en anmodning om at få flyttet pælen, så den står i skel. Der burde pælen jo have været placeret fra begyndelsen af, så med det som forhandlingsudgangspunkt om hvem, der skal betale for flytningen, så bør kommunen vel betale broderparten.  
Det er gadebelysning. Men det er jo lidt både og med at kæmpe for meget om skel, da jeg tror nogle af grundene i den runde jeg bor i er lidt større end på plantegningen. Så hvis jeg prøver at få flyttet lygtepæleb og de så finder ud af at min hæk oprindeligt er sat for langt ude, så har jeg jo et problem i stedet for. På nabogrunden står pælen f.eks midt inde i græsplænen. Og ved genboen står der et elskab inde i haven oppe af hækken.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis