Taber mit hus værdi hvis jeg opstiller en husstandmølle

Jeg går lidt og bokser med tanken om at opstille en 10KW husstandsmølle, men er så kommet til at tænke på hvordan mit hus værdi vil arte sig hvis jeg gør det. Der er jo ikke meget ved at investere 400K hvis huset bliver usælgeligt, eller jeg reducere køberskaren til et minimum fordi folk generelt ikke gider råde med den slags. Man kan sige at det måske er det forkerte sted at spørge, for de fleste i dette forum gider sikkert godt, men jeg prøver alligevel.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tror da ikke det vil gøre huset usælgeligt, det burde da forøge salgsværdien, men om du kan få møllens pris dækket ind er jo ikke sikkert.

Men har du regnskaber over mølle for nogle år, og de ser gunstige ud, kan jeg da ikke se andet, end det vil forøge værdien af dit hus.

Det kan jo ikke gå værre, en du nedtager møllen, ved et evt. salg af huset.

Næh... dit hus falder ikke i pris...........men det gør nabohusene................

elektriker fra jævnstrømmens tid
40 DB på 15 meter afstand, det er vel ikke så galt. og der er i øvrigt forholdsvis langt til naboen, sådan er det jo ofte på landet. Han er i øvrigt hamrende ligeglad, det er hans fødegård og han skal bo der til han dør, og da han er på alder med mig skule der gerne gå en rum tid :-)
Tror ikke det vil tabe værdi, men det vil heller ikke forøge værdien med møllens pris, sagt på en anden måde, hvis du har tænkt dig at blive boende i mange år endnu 10+ år, kan det muligvis godt være en god investering.
Annonce
tror pizzabager har ret - tror du selv, det er ok?? så gør det...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det er muligt I har ret, jeg tænkte faktisk bare at hvis den kunne stå et sted hvor den ikke senerede nogen, og kunne producere 30.000KW om året til 2.5 pr. kw (hvis det bliver vedtaget i EU) så er det jo alligevel 75.000,- der kan hjælpe med at betale huslån.
Disse tal er selvfølgelig fiktive, men bare som eksempel, det er da der hen ad.
75.000 - skat selvfølgelig
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis