hvordan med sandblæsning?

Hej hvordan kommer jeg til at kunne hobby sandblæse. Jeg mener hvor stor en kompressor skal jeg bruge som minium skal bare sandblæse lidt cykel/ knallert stel og reservedele osv.

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal nok lige gøre op med dig selv, og du vil have en sandblæsekabine, eller du bare vil have en pistol.

Men sandblæsning sviner helt utrolig meget, på den anden side skal der noget af en kabine til, for at få et knallert eller cykelstel i.

Hvor meget vil du bruge på det?

Du skal nok op i sådan en sandblæse potte hvis, det virkelig skal være effektivt

http://rustfribolte.dk/produkter/39...aerk-pris/

Sandblæser mobil 75 liter STÆRK PRIS

Jeg har en gammel 5.5 hk Stenhøj kompressor med en 300 liter tank.

Men jeg har en sandblæse potte, der ligner den jeg linker til, her er den lige i underkanten, her kan kompressoren holde ca. 7 bar ved kontinuerlig drift. 

Men sådan en blæser her, kan da også bruges, dog ville jeg finde en med keramiske dyser, hvis du skal bruge den meget, da dyserne hurtig slides.

www.harald-nyborg.dk/p1822/sandblae...l-m-slange

Sådan en kompressor burde kunne nøjes med..

www.harald-nyborg.dk/p5510/stanley-...-50l-xx414

Jamen velbekomme

Mon ikke du kan værre heldig, at der er andre brugere, der byder ind med deres erfaringer, måske der er andre og bedre bud...

Men sandblæsepotten er efter min mening, den mest effektive, der sættes sandet under tryk, og sand og luft kommer ud af en lille dyse, så det giver en stor slagkraft.

Jeg prøvede med min, at blæse samme sted, på en ny 1mm plade, det tog under 1 minut at lave hul i pladen.

Den jeg har, er hullet i dysen 3mm.

Skal man blæse sarte emner kan man jo skrue ned for trykket.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis