puch maxi pedal høje omdrejninger

Hey har denne maxi pedal jeg lige har købt, den kunne ikke starte men manglede jo også cylinder og top samt karburator, men det havde jeg liggende og så smed samtidig jeg også en ny tænding på og den starter og køre udemærket nu.
Mit problem er den går med høje omdringer og når jeg skruer på luftskruen giver det ingen effekt overhovedet, hvad pokker kan der være galt, jeg tænker slev om det kan være nålen i karburatoren har forsøgt i hak 1 og 2 fra toppen og ned gav heller intet respons, så det jeg tænker nu er skal den mon dyses ned eller op, men den køre jo fantastisk håber der er en eller nogle der kan hjælpe mig med dette problem

PS ska lige sige at luftfilter har også været taget af og på uden respons, men indmaden i filteret mangler også, men har prøvet med en finger ned på indsugningen der kan jeg godt tvinge den ned i omdrejninger men til gengæld vil den så bare ikke gasse op igen før fingeren fjernes

På forhånd tak for hjælpen

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Monstro det ikke bare er et spørgsmål om og få slækket lidt på kablet, så gasspjældet kan gå helt i bund ???

 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jo ja, det kan jeg jo bare ikke se.

Men først, kan de påsatte dele klare og blive gennemset af færdselspolitiet uden bødeblokken bliver trukket frem. Altså bare for vi snakker det samme sprog ??? 

I øvrigt, kører den magert eller firtakter motoren ???

Generelt: 

Dysenålen bør sidde i enten hak nr to eller tre på en orginal karburator.

Mener og kunne erindre strålespidsen skal være en 48 eller 52, alt efter om det er en rund eller firkantet karburator der sidder på motoren. 

For og få motoren til at gå ordentelig, bør du have et orginalt luftfilter monteret.





Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej
Det er helt sikkert "falsk" luft der er årsagen - din kaburator er sikkert utæt ved overgangen fra den til cylinderen - test eventuelt med en dåse med æther (starthjælp)
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Øh falsk luft ??? Det harmonerer nu ikke helt med mit begreb om der er oplyst citat: starter og køre udemærket nu Citat slut. Ser jeg bort fra dette udsagn, er det en oplagt mulighed.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hvodan skal jeg gør for finde fejlen med æther knallerten starter jo fint

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!

Jeg tror der menes du skal sprøjte, "diselstart" på rundt om pakfladerne, trækker den falsk luft, trækker den diselstart ind, og du vil kunne høre motorgangen ændre sig.

Du kan også købe nye pakninger, så burde de holde tæt, hvis pakningsfladerne er rene og plane.

Pakningerne er nye

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
har du husket indmaden i luftfilteret. (filterindsatsen).
det du har prøvet med fingeren i indsugningsstudsen.
så har du fundet fejlen.!
og luftfilteret den øre en vis modstand i indsugning da kaburatoren er afstemt efter modstanden i indsugning.
og sikkert køre i tomgang. og trækker godt i toppen af omdrejninger.
og god bundtræk.!
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis