Støbning af flisekanter men hvor meget tørbeton

Hej

Jeg skal have nedsat 28 meter kantfliser i jorden. De måler 30x60x6,5 men jeg er lidt i tvivl om hvor meget tørbeton som jeg skal investere i. Jeg påregner at sætte dem 20 cm ned i jorden så de rager 10 cm op over niveuau.

Håber du kan hjælpe med et cirkabud.

pft
tellme
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg lavede en trappe med granit kantsten hos mig selv for snart 2 år siden, gravede randen så den var lidt for dyb og smed lidt sand i bunden til at rette af i også ellers et par skovlfulde beton ned på den ene side svarende til en retvinklet trekant hele vejen langs bunden af stenen på omkring 15x15 cm. med 0,3 m3 beton har du hvertfald rigeligt.

mine sidder hvertfald som jeg efterlod dem endnu.
Hej Arensbach

Tak for respons. Det giver meget god mening at lave en trekantstøbning og mængden har jeg noteret mig. Har gravet 30x30 + til kant ud og skal lægge kanter op hertil. Vil fylde hele "kanalen" med stabilgrus og så derefter grave renden til flisekant og støbe herfra :-) 
Går ud fra at hvis jeg har en sti som er 90 cm bred og der skal lægges en kant på siden så starter jeg med at fylde hele stien op med stabilgrus og stampe dette. Dernæst graver jeg ud til flisekant og støber. Hvis du har gode råd i den forbindelse imødeses de med stor interesse.

pft
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis