Nyt tag på kolonihaven

Jeg har brug for lidt hjælp mht. til nyt tag på mit nykøbte kolonihavehus.

Vi bruger det nok lidt hele året og har derfor en gasovn til de kolde tider.

Kan nogen anbefale noget tag som vil fungere godt til et kolonihavehus?

Jeg kigger på bitumen plader.

Hvad med dampspærre?

Hvad skal på min indkøbsliste?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har ingen erfaring mht. bitumen plader men, ser da ud til at være billigt, ellers er der jo altid, tagpap, eternit, stålplader, decra osv. men umildbart ser bitumen billigst ud. kan dog se der anbefales at bruge undertag, "da pladerne ikke er tætte i sig selv" hvilke også lige er en ekstra udgift, som i kan undgå evt. ved eternit.

- dampspærre har ikke så meget med taget at gøre, den skal sidde op over din loft beklædning på den varme side af isoleringen eller for at være helt specifik så må den gerne sidde 1/3 del inde i isoleringen set fra den varme side, men i dit tilfælde skal den bare under. og eftersom i har tænkt jer at bruge det hele året vil jeg klart anbefale jer at sætte en tæt dampsærre op som i fuger til vægge og samlinger tapes, da den her vil hjælpe på træk, derudover ville jeg prøve at få så meget isolering i taget som muligt for at spare på energien om vinteren, evt. for på de nuværende spær så i kan komme op på mindst 200mm gerne 300mm isolering.

-mht. indkøbsliste, så tag ned i den lokale tømmerhandel, evt xl-aaby i dit tilfælde og og få oprettet en konto, de hjælper dig gerne med at regne ud hvad du skal bruge bare du har nogle mål med på taget og ved nogenlunde hvad du er ude efter. vil ikke anbefale dig at gå i stark som privat person det vidst der de tager ved har jeg hørt nogle rygter om ..

vh.
du kunne også investere i SBI 189 (småhuse) som du kan købe på nettet eller i boghandlen på århus tech. den er god at ha hvis du ikke ved så meget om byggeri, følger du den kan det ikke gå helt galt, der er også nogle ret væsentlige ting omkring ventilation af tagrum som du skal følge
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis