Mus under taget

Hejsa!
Jeg har et lille problem. Jeg har mus under taget. Det er et hus hvor loftet går i kip, så musene befinder sig mellem tagplader og isolering og er derfor svære at komme til.

Er der nogen der kender en god løsning, der kan skræmme dem væk? Helst uden at man river tagplader eller lign. ned for at sætte musefælder eller ligger musekorn?

Håber der er venlig "musefænger" derude! ;o)

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Hvis du har en ide om hvor de kommer ind, kan du jo stille en fælde der. Eller i tagrenden - prøv dig lidt frem.

God "madding" er: Spegepølse, mandler og chokolade. Ikke blandet sammen, men prøv at se hvilken at tingene dine mus bedst kan lide.. ;O) Husk at mose "maddingen" lidt, så duften spræder sig.

Af fælder kan jeg ikke anbefale de gammeldags klapfælder af træ, men der er lavet nogen i grøn plastik, de er sikre hver gang (og koster 40 kr).

Nå men, hver glad for at du har mus, for så har du ikke rotter..(og omvendt).

Mvh
ThomasB
Efter min mening er det bedste at udlægge gift.
Hos din lokale rottebekæmper bør du kunne få gammeldags musegift. Jeg kan ikke huske hvad det hedder, men musene dør af at have spist ½-1 korn. De dør ret hurtigt. Og de går (oftest)udenfor og dør, fordi de skal have vand.
Men det skal ikke være den musegift man kan købe i supermarkeder. Den skal de æde af i flere dage.
Hvert år ved denne tid lægger jeg små portioner gift rundt om mit hus. I rør som kun mus kan komme ind i. Og jeg når aldrig at få mus inden døre.
Venlig hilsen Mogge
For en del år tilbage havde jeg mus i et nyt hus.

Jeg købte en vippefælde, da jeg holder for meget af dyr til at slå dem ihjel (dog ikke til mad).

Det var en perfekt fælde, for hver morgen lagde jeg lidt mad i, og hver aften var der mus i fælden, som jeg pænt slap ud 100 m fra huset.

Da de havde stået på i laaang tid, undrede det mig, at "alle mus" havde en plet ved det ene øre - og ja, det var samme mus, som jeg møjsommeligt havde fodret en måneds tid.

Mvh. Jørgen

Ps. Den blev til sidst kørt ½ km væk, til en have hos en person jeg ikke kunne lide smile

Mvh. JørgenE
Hvis du bruger forgiftet korn eller lignende, så husk at anbringe det et sted, hvor der ikke kommer nogle fugle og spiser det. F.eks. inden i et lille rør, hvor kun mus kan kravle ind.

mvh
Hans L

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af HansL (den 05-10-2001).]

Mvh.
HansL
Det bedste man lægge i en god musefælde, er
blødnougat som er presset hårdt ned i musefældens huller. Vi fangede 15 mus i to fælder på 6 dage. Der har ikke været mus siden.Det er det mest effektive vi endnu har brugt.
Lis D A

Lis D A
Hej.

Jeg ved når man bygger staldbyggeri med loft til kip, strøer man pulver ud på isoleringen, som vil give svie i poterne. Navnet på pulveret kan jeg ikke huske, men foderstofforretningen ved med sikkerhed hvad det hedder.
Lukning ved tagfod vil være en dum ide, da udluftning af konstruktion er meget vigtig, men hæfter man fluenet op bag udluftningsspalter i udhæng eller skotrende, som er det væsentligste sted musene komme ind, tror jeg problemet løses.

------------------
Poul Erik

PE

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis